پشت پرده تخریب تولیدکنندگان لوازم خانگی چیست؟

1398/07/17

پشت پرده تخریب تولیدکنندگان لوازم خانگی چیست؟
برخی افراد صاحب نفوذ رسانه ای با سوء استفاده از شرایط فعلی کشور می خواهند نسخه "صنعت خودرو" را در صنعت "لوازم خانگی" پیاده سازی کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی مدعی شدند: "برندهای معروف تولید لوازم خانگی خدمات پس از فروش ارائه نمی دهند". این ادعا در گفت و گوی دیده بان ایران با مجموعه های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی رد شده، آنها ادعای مطرح شده را رد کرده اند. اما برای فهم بهتر دلایل طرح این ادعا و پشت پرده این اظهارنظر و اعاهای مشابه لازم است؛ به "واقعیت سنجی " ادعای مطرح شده بپردازیم.

ظاهراً برخی با سوء استفاده از جایگاه خود با انتشار شایعات و با استفاده روابط با طیف های متعدد قدرت؛ تلاش می کنند بقیه رقبا و به اصطلاح برندهای معروف را از کشور خارج کنند.

با اطمینان می توان گفت برخی افراد "صاحب نفوذ رسانه ای و حاضر در باندهای قدرت " با سوء استفاده از شرایط فعلی کشور می خواهند نسخه "صنعت خودرو" را در صنعت "لوازم خانگی" پیاده سازی کنند.

سال هاست این افراد و جریان ها به دنبال حذف تولید برندهای شناخته شده جهانی در ایران و جایگزینی این تولید کنندگان با تولید کنندگان تقلبی یا قاچاقچیان حرفه ای قطعات اولیه لوازم خانگی هستند. این طیف سعی دارند از فضا و رانت موجود استفاده کرده و به نام تولید داخل مانند صنعت "قطعه سازی خودرو "جنس چینی و البته قاچاق را به نام صنعت لوازم خانگی ایرانی یا تولید ملی به بازار عرضه کنند.

مطلبی به نقل از یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر عدم ارایه خدمات پس از فروش به لوازم خارجی برندهای کره ای در ایران پس از شروع تحریم ها، در فضای مجازی منتشر شد .

وی در این گفتگو به جای شفاف سازی و طرح مطالبات منطقی و پاسخگویی به سوالات و گلایه های مصرف کننده، فضایی علیه سایر رقبا و فعالین صنف ساخت.

هر چند در موضعگیری ها و اظهار نظرهای اینچنینی علیه سایر فعالین صنعت لوازم خانگی، مسبوق به سابقه است و همواره سعی کرده اند با متهم ساختن سایرین و شلوغ کاری ذهن ها را منحرف کند و مجموعه خود را تافته جدابافته ای از وضعیت بغرنج این صنعت معرفی کند.

با تحلیل محتوای دو سال اخیر وی به راحتی می توان بر مواضع لحظه ای در مسایل مربوط به صنعت لوازم خانگی و حاشیه های آن پی برد و مهمترین آن دشمنی با حضور و فعالیت برندهای معتبر بین المللی در ایران بود در حالیکه ایشان برندهای خارجی را هم مدیریت کرده است، پس مرگ خوبه اما ظاهراً برای همسایه است.

در یکسال گذشته که تحریم ها شروع شده و برندهای معتبر جهانی از ایران رفته اند و ابزار تبلیغات هم خاموش شده چرا نتوانسته اید نیاز بازار تشنه به محصول را پاسخ دهید تا آنجا که با هجوم کم سابقه محصولات قاچاق و فاقد گارانتی روبه رو شده ایم؟

تسنیم

برچسب ها:

لوازم خانگی ،صنعت ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما