طرح های فناورانه باید تجاری سازی شود

1398/07/18

وزیر صنعت خواستار شد:
طرح های فناورانه باید تجاری سازی شود
وزیر صنعت، معدن وتجارت برای تجاری سازی طرح های دانش بنیان و فناورانه دستور داد و ضرورت این مهم را در چارچوب خودکفایی مورد تاکید قرار داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رضا رحمانی این دستور را در پی برگزاری نمایشگاه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان صادر کرده و در آن ضرورت تحقق این مهم را به ویژه در مسیر خودکفایی و حمایت از داخلی سازی و تولید ملی مورد تاکید قرار داده است.

حمایت از طرح های فناورانه، کسب و کارهای نوین و مبتنی بر دانش بنیان از اولویت های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در برنامه امسال که متشکل از هفت محور و ۳۵ برنامه راهبردی است، مورد توجه قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیات وزیران پیرامون ورود استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به بخش لوازم خانگی گفت: پیش بینی شده تولید کیفی لوازم خانگی در داخل کشور انجام شود تا سدی در مقابل واردات باشد.

وی افزود: طبق برنامه قرار است ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون با برند ایرانی تولید و تا ۲ ماه آینده به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان می توانند برای ثبت تولیدات خود به اندازه نیاز داخلی یا حتی کمتر از ان به معاونت امور صنایع وزارت صنعت مراجعه کنند تا موانع تعرفه ای و حمایت های دیگر از آنها انجام شود.

رحمانی گفت: ممکن است فضا برای ورود این شرکت ها روان نباشد، اما از این موضوع استقبال می کنیم و ورود اینها به حوزه بازار، صنعت و معدن راه نجات به شمار می رود.

وی اظهارداشت: چنانچه کالایی مورد نارضایتی مردم باشد، ضرورت دارد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دستگاه های نظارتی در این زمینه وارد شوند تا با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاها و برندهای جعلی برخورد قانونی شود.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما