زمان مناسب برای تمیز کردن یخچال

1398/07/20

زمان مناسب برای تمیز کردن یخچال
تمیز کردن اساسی یخچال و فریزر کاری است که بیشتر مردم از آن به دلیل مشکل بودن و وقت گیر بودن گریزان هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد آنقدر که باید آن را انجام نمی دهند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، یخچال، ​​یک مزرعه زراعی برای رشد باکتری­های بالقوه خطرناک مانند سالمونلا، لیستریا و قارچ­ها است که همه ما آن ها را می شناسیم.

ماهانه یخچال خود را تمیز کنید

آیا می دانید 15نوامبر برابر با 24 آبان روز ملی یخچال و فریزر است؟ این یک روز ویژه است که برای ترغیب مردم به تمیز کردن یخچال و فریزرهای خود نامگذاری شده است. دلیل اصلی اینکه مردم حوصله تمیز کردن یخچال خود را ندارند این است که آن­ها معمولاً صبر می کنند تا یخچال سرشار از مواد غذایی قدیمی و بد بو شود. پس از رسیدن به این مرحله دست به کار شده و یخچال خود را تمیز می کنند.

برای داشتن مواد غذایی سالم در یخچال، حداقل باید ماهانه آن را تمیز کنید. این به معنی خیساندن همه کشوها در آب صابون گرم و پاک کردن کامل قسمت داخلی است. بهترین زمان برای انجام این کار زمانی است که یخچال شما نسبتاً خالی باشد، درست قبل از اینکه به خرید مواد غذایی بپردازید.

یک پاکسازی هفتگی انجام دهید

دور ریختن هفتگی غذاهای قدیمی، راهی مناسب برای اطمینان از عدم آلوده شدن مواد غذایی تازه به باکتری و چربی است. منتظر نمانید تا غذا به طور کامل خراب شود تا آن را دور بیندازید. اگر در به خاطر سپردن زمان نگهداری غذای قدیمی مشکلی دارید، قبل از قرار دادن آن­ها در یخچال، برچسب روی مواد باقیمانده بچسبانید، بنابراین می دانید که کدام مواد غذایی را باید دور بریزید و کدام یک را نگه دارید.

در طول هفته درب سطل های سبزیجات و قفسه ها را پاک کنید. اگر این کار را بطور مداوم انجام دهید، تمیز کردن در پایان ماه خیلی طولانی نخواهد بود.

بلافاصله نشتی ها را تمیز کنید

برای جلوگیری از آلودگی، به محض ریختن مواد غذایی، لکه ها را تمیز کنید. این کارفقط چند ثانیه طول می کشد. برای جلوگیری از ریخت و پاش از جمله آب گوشت خام، غذای خود را درون کیسه های نگهدارنده، یا ظروف مناسب قرار دهید.

چگونه مواد را در یخچال ذخیره کنیم؟

شما می توانید، میوه و سبزیجات را در کشوی بالا، گوشت و پنیر را درطبقه وسط و گوشت خام را در پایین ترین قسمت قرار دهید. تخم مرغ ها را در ظرف مخصوص به سمت پشت یخچال که سردتر است نگه دارید. اگرچه وسوسه انگیز است، اما تخم مرغ های خود را در قفسه های مخصوص تعبیه شده، نگه ندارید. فقط چاشنی ها، سس سالادها، روغن ها و مواردی از این دست باید در آنجا نگه داشته شوند.

نکته آخر

مواد غذایی گرم را درون یخچال قرار ندهید، زیرا این امر از گردش هوای سرد جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود غذای شما خراب شود.

اگر این نکات را رعایت کنید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد مسمومیت غذایی از یخچال خود نخواهید داشت. وقتی به آن فکر کنید، خواهید فهمید تمیز کردن ماهانه، هرچند سخت به نظر می رسد ولی ارزشش را دارد.

سلام نو

برچسب ها:

یخچال ،فریزر 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما