مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی سرمایه در گردش است

1398/07/21

سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی:
مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی سرمایه در گردش است
سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی سرمایه در گردش است که در صورت رفع آن بازار داخل را تامین می‌کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علیرضا محمدی دانیالی رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره چالش‌های صنعت لوازم خانگی، تصریح کرد: لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ کشور است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستقیم و غیر مسقیم در این صنعت فعالند همچنین ۶ میلیارد دلار ارزش افزوده در آن وجود دارد.

او افزود: در شرایط تحریم و خالی شدن بازار از برند‌های خارجی،تولیدکنندگان داخلی با افزایش میزان و کیفیت تولید این خلاء را به شکل مطلوبی پر کرده اند و پاسخگوی نیاز مشتریان هستند.

سرمایه در گردش مهمترین چالش لوازم خانگی

در ادامه غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی میهمان تلفنی برنامه در خصوص چالش‌های این صنعت گفت: مشکل اصلی تولیدکنندگان داخلی سرمایه در گردش است و اگر این مشکل برطرف شود به راحتی بازار داخل را تامین می‌کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر صنعت لوازم خانگی با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی در حال فعالیت است گفت: افزایش قیمت ارز موجب شد تا نقدینگی واحد‌های تولیدی کاهش یابد.

غزنوی تاکید کرد: اگر مشکلات واحد‌های تولیدی به ویژه سرمایه در گردش برطرف شود عرضه کالا به بازار بیشتر و حتی ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

حمیدرضا غزنوی ادامه داد: ظرفیت کافی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود دارد، اما این تولید الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی است.

او از جمله دلایل افزایش قاچاق لوازم خانگی را ممنوعیت کامل واردات و کاهش برند‌های خارجی در بازار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قاچاق فرصت مناسبی برای حضور مؤثر در بازار یافته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: قاچاق در زمان‌های مختلف نقش خود را تغییر می‌دهد و حتی در زمان‌هایی قاچاق از داخل به خارج انجام می‌شود، اما در حال حاضر شاهد واردات غیرقانونی لوازم خانگی هستیم.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:

صنعت ،لوازم خانگی ،تولید ،قیمت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما