دلیل گرانی لوازم خانگی در یک سال اخیر چه بود؟

1398/07/28

دلیل گرانی لوازم خانگی در یک سال اخیر چه بود؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید فروش لوازم خانگی داخلی با برند خارجی نوعی کم فروشی است چراکه با این عمل، خریدار فریب می‌خورد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی براینکه برخی از محصولات لوازم خانگی داخلی است، اما با برند خارجی توزیع می‌شود، گفت: فروش محصولات با نام برند‌های خارجی نوعی کم فروشی و خیانت است چراکه با این عمل، خریدار فریب می‌خورد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با اقدامات مناسب به دنبال برندسازی بود، افزود: در صورتی که لوازم خانگی ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب در بازار به فروش رسد، خریدار پس از یک بار استفاده، به این محصولات اعتماد کرده و در خرید‌های بعدی خود نیز به دنبال برند ایرانی است.

کیفیت قیمت کالا‌ها را تعیین می‌کند نه برند آن

وی با بیان اینکه کیفیت، قیمت کالا‌ها را تعیین می‌کند نه برند آن، اظهار کرد: نمی‌توان با نام یک برند معروف محصولی بی کیفیت را به بازار عرضه کرد و صرفا به دلیل وجود عنوان برند، انتظار فروش بیشتر را داشت، حتی کالا‌های چینی نیز کیفیت‌های متفاوتی دارند و متناسب با کیفیت قیمت‌گذاری می‌شوند.

کالای ایرانی باید با برند ایرانی به بازار عرضه شوند

وی با بیان اینکه کالای ایرانی باید با برند ایرانی به بازار عرضه شوند، اظهار کرد: اگر تولیدکننده‌های داخلی به دنبال افزایش کیفیت محصولات باشند، برند‌های ایرانی جهانی شده و از آن استقبال بسیاری می‌شود، همان گونه که در گذشته کالای چینی مورد استقبال نبود، اما هم اکنون بازار‌های اروپایی را تسخیر کرده است.

دلیل گرانی لوازم خانگی در یک سال اخیر چه بود؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره علت گرانی لوازم خانگی در یک سال اخیر، اضافه کرد: بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی وارداتی است و عوارض اخذ شده برای واردات این مواد در گرانی این محصولات موثر است حال آنکه افرادی به راحتی لوازم خانگی را قاچاق می‌کنند و از پرداخت عوارض معاف هستند و می‌توانند سود‌های کلان به دست آوردند.

میزان

برچسب ها:

واردات ،لوازم خانگی ،قیمت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما