افت فروش ۲۵ تا ۴۰ درصدی صنایع دستی

1398/08/18

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی خبر داد:
افت فروش ۲۵ تا ۴۰ درصدی صنایع دستی
رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی از افت فروش ۲۵ تا ۴۰ درصدی صنایع دستی در یکسال گذشته و تعطیلی حداقل یک چهارم مغازه‌های فروش این صنایع طی این مدت خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سید محمد عبداللهی با اشاره به افت توان خرید در یک سال گذشته و مشکلات ناشی از آن برای صنایع دستی اظهار کرد: طبیعی است که به دنبال اتفاقات سال گذشته، توان خرید مردم کاهش داشته و از سوی دیگر نیز مواد اولیه مورد نیاز در صنایع دستی گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی افزود: به دنبال این دو اتفاق، سازندگان صنایع دستی سعی کردند دستمزدشان را به حداقل ممکن برسانند تا بتوانند بازار محصولات تولیدی‌شان را حفظ کنند اما متاسفانه در طول این مدت شاهد افت شدید فروش صنایع دستی بودیم چراکه عمدتاً، اقلام غیرضروری از سبد خرید مردم تا حد زیادی حذف شده است و صنایع دستی نیز از این موضوع مستثنی نبود.

وی ادامه داد: نکته تاسف‌برانگیز آنجاست که قشر جوانی که در این بخش مشغول فعالیت بودند، بیش از دیگران متضرر شدند چراکه توان مالی آن‌ها محدود بوده و در چنین شرایطی امکان ادامه فعالیت ندارند.

عبداللهی با بیان اینکه در طول این مدت تعداد قابل توجهی از اعضای این اتحادیه مجبور به بستن واحدهای صنفی خود کردند گفت: اغلب این موارد مربوط به همین قشر جوان بوده که در مغازه‌های استیجاری فعالیت می‌کردند و با افت فروش، دیگر توان پرداخت بهای اجاره مغازه‌شان را نداشتند.

رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بین 25 تا 40 درصد فروش صنایع دستی کاهش داشته و به همین میزان، مغازه‌های فروش صنایع دستی بسته شده‌اند.

تسنیم

برچسب ها:

صنایع دستی ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما