اشتباهات رایج در چیدمان وسایل خانه

1398/09/01

اشتباهات رایج در چیدمان وسایل خانه
همیشه بعد از چیدمان مبلمان اصلی احساس می‌کنیم برای تکمیل شدن خانه به وسایل بیشتری نیاز داریم. منتها بهتر است قبل از خرید وسایل و چیدمان خانه نکاتی را مدنظر قرار دهیم. در این مطلب به اشتباه‌های رایج در این زمینه پرداخته‌ایم.
به گزارش اخبار ساختمان، اسباب‌کشی به خانه جدید و چیدمان آن همان‌قدر که چالش بزرگی است، می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. بهتر است قبل از خرید وسایل و چیدمان خانه نکاتی را مدنظر قرار دهیم و اشتباه‌های رایج زیر را مرتکب نشویم.

اشتباه اول؛ همه وسایل را یکجا می‌خریم

بهترین کار این است که فهرستی از مایحتاجمان تهیه کنیم و توجه کنیم که این لیست به ترتیب اولویت نوشته شود. سپس طبق اولویت‌بندی انجام شده خرید کنیم. برای مثال اگر به مبل نیاز داریم، با دقت آن را انتخاب کنیم و میزهای جانبی و صندلی را همان موقع نخریم. بهتر است زمان بیشتری صرف خرید وسایل کنیم و شتابزده عمل نکنیم، چراکه باعث پشیمانی‌مان می‌شود.

اشتباه دوم؛ فضا را خیلی سریع پر می‌کنیم

عجله در تزئین دکوراسیون و چیدمان خانه‌ می‌تواند به پشیمانی منجر شود و به صبر و حوصله نیاز دارد. این مسئله فقط برای مبلمان مصداق ندارد، بلکه برای خرید قالیچه، نورپردازی و لوازم جانبی نیز بهترین راهکار صبر و حوصله است. با گذر زمان متوجه می‌شویم که به چه وسایلی نیاز داریم و به چه وسایلی نیاز نداریم. صبر در مرحله چیدمان علاوه بر این‌که موجب زیبایی بیشتر خانه می‌شود، در تعیین میزان هزینه نیز نقش دارد.

اشتباه سوم؛ همه لوازم و اکسسوری‌ها را از یک فروشگاه می‌خریم

همه‌چیز را از یک فروشگاه تهیه نکنیم؛ این یک قانون است. قطعا دکوراسیون خانه‌ای که طبق سلیقه ما چیده شده باشد و مبلمانی که در طول زمان از مکان‌های مختلف گردآوری شده می‌تواند یادآور احساس یا خاطره‌ای باشد، اما خرید از یک فروشگاه یعنی این‌که از سلیقه فروشنده بهره برده‌ایم و سبک و سلیقه ما را نشان نمی‌دهد و ممکن است در طول زمان برایمان کسالت‌آور شود.

اشتباه چهارم؛ اقلام ارزان‌قیمت می‌خریم

بیشتر افرادی که خانه می‌خرند یا به جای جدیدی نقل مکان می‌کنند، ‌به دلیل هزینه‌های بالا در مضیقه مالی قرار می‌گیرند، به همین علت از اجناس ارزان‌قیمت‌ استفاده می‌کنند اما کیفیت اجناس اهمیت بسزایی دارد. خرید جنس بی‌کیفیت فقط هزینه‌های آینده‌مان را افزایش می‌دهد.

در واقع اگر به کیفیت اجناسمان توجه کنیم در هزینه‌های آینده صرفه‌جویی می‌کنیم. در خرج کردن پول و بودجه خود محتاط باشید اما صرفا به خاطر هزینه از مبلمان مورد نظر و با کیفیت صرف نظر نکنید. بهترین راهکار خرید برحسب اولویت‌بندی است.

اشتباه پنجم؛ به علت اجاره‌نشین بودن مطابق میلمان وسیله نمی‌خریم

معمولا نمی‌توان در خانه‌های اجاره‌ای تغییرات چندانی اعمال کنیم؛ اما این نیز اشتباه است ‌که خانه‌مان را به طریقی که واقعا دوست داریم تزئین نمی‌کنیم. می‌توانیم با صاحبخانه به توافق برسیم یا با تغییرات معقول و صحیح موافقت صاحبخانه را به دست آوریم. در غیر این صورت می‌توانیم با ترفندهای دکوراسیونی و به‌کارگیری ایده‌هایی که به ساختمان آسیب نمی‌رساند فضای خانه‌مان را به زیبایی تغییر دهیم.

همشهری آنلاین

برچسب ها:

دکوراسیون ،مبلمان ،چیدمان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما