افزایش مهلت بازگشت ارز صادراتی فرش

1398/09/03

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران خبر داد:
افزایش مهلت بازگشت ارز صادراتی فرش
رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران گفت: در راستای حل مشکل صادرکنندگان در زمینه تعهدات ارزی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 به 12 ماه افزایش یافته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرشته دستپاک امروز در نشست خبری گفت: بر اساس آمار گمرک 80 درصد تولیدات فرش دستباف صادر و 20 درصد آن صرف بازار داخلی می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران بیان داشت: باید فضا را به سمتی برد که مردم ایران از این کالا بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تعهدات ارزی یکی از مشکلات صادرکنندگان است و از آنجا که سال گذشته صادرات فرش با مشکل مواجه بود، زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به 7 ماه افزایش یافت و به تازگی به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به این بازه زمانی 5 ماه اضافه شد و مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 ماه به 12 ماه افزایش یافت.

وی با انتقاد از اینکه فرش دستباف تجاری‌سازی نشده است،‌ گفت: دانشگاه‌های زیادی در کشور در حال مطالعه در زمینه فرش هستند اما برای عملیاتی کردن تحقیق‌ها تاکنون اقداماتی انجام نشده است.

دستپاک بیان داشت: امروزه وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه فرش دستباف حمایت می‌کند.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اعتقاد به اینکه تحریم تأثیر چندانی در حوزه فرش نداشته است، گفت: چین تمایل دارد فرش ایران را به کشورش وارد کند و به تازگی نمایشگاهی در این کشور برگزار کرده و بسیاری از تجار برای حضور در نمایشگاه‌های بعدی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فارس

برچسب ها:

فرش ،دستباف ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما