راهنمایی برای آموزش تعمیر پکیج

1398/09/04

راهنمایی برای آموزش تعمیر پکیج
پکیج برای گرم‌کردن آب مصرفی ساختمان و به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در ادامه راهنمایی برای آموزش تعمیر پکیج آمده که می‌خوانیم.

نگهداری و تعمیر پکیج برقی، به دلیل اهمیت بالای تامین آب گرم برای خانوارها بسیار مورد توجه است. بنابر این بسیار مهم است که از تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای برای نگهداری و تعمیر پکیج ساختمان خود استفاده کنید.

معمولا پکیج‌ها سالی یک الی دو بار نیاز به سرویس دوره‌ای و تعمیر پکیج دارند. در این مطلب ما قصد داریم به صورت مختصر نگاهی به تعمیر پکیج بیاندازیم و مشکلات آن را بررسی کنیم.

پکیج‌ها به دلیل عملکرد و کارایی مناسب، محبوبیت بسیار بالایی دارند. اما ممکن است گاهی به دلایل مختلف، عملکرد آنها کاهش پیدا کرده که در این مواقع باید علت بررسی شود. عملکرد نادرست پکیج باعث ایجاد آلودگی، کاهش ایمنی دستگاه و هزینه‌های اضافی می‌شود.

از اولین کارهایی که در تعمیر پکیج اولویت دارند رسوب‌گیری ورودی‌های پکیج است. رسوب‌گیر پکیج، مخزنی است که درون آن رسوب آب جمع شده و بعد از تاریخ مصرف آن، باید تعویض شده تا در عملکرد پکیج تاثیری نگذارد.

ما قصد داریم سوالات رایجی که درباره تعمیر پکیج دیواری پرسیده می‌شود را بررسی کنیم. برخی از این سوالات رایج عبارتند از:

چرا مشعل پکیج روشن نمی‌شود؟

روشن نشدن مشعل پکیج ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد از جمله نوسانات جریان برق، مشکل در جریان گاز، نوسانات فشار آب، مشکل در فشار هوا و….

برای حل این مشکل بهتر است فشار آب و هوا را بررسی کرده، سیم کشی پکیج را چک کنید، شیر ورودی گاز بررسی شده و در صورت وجود مشکل تعویض کنید.

چرا پمپ پکیج درست کار نمی‌کند؟

ممکن است پمپ گرفته یا سوخته باشد.

برق ورودی پکیج قطع شده باشد.

سیم‌کشی‌ها اتصال پیدا کرده باشند.

حتما در تعمیر پکیج، فیوز و سیم کشی داخل دستگاه را بررسی کنید، در صورت نیاز پمپ دستگاه را تعمیر یا تعویض کرده و برق ورودی پکیج را چک کنید.

آب رادیاتور سرد و گرم می‌شود

ممکن است فشار گاز کاهش پیدا کرده باشد.

مبدل دستگاه رسوب گرفته باشد.

ورودی گاز مشکل پیدا کرده یا سنسور گرمایشی پکیج خراب شده باشد.

برای تعمیر پکیج زمینی و رفع این ایرادات، باید مبدل را رسوب‌زدایی و اسیدشویی کنید، سنسور گرمایشی پیج را تعویض کنید، شیر ورودی گاز را تعویض یا با اداره گاز جهت مشکل جریان تماس بگیرید.

پکیج خاموش و روشن می‌شود

خاموش و روشن‌شدن پکیج ممکن است به دلیل نامناسب بودن ظرفیت پکیج، تعداد رادیاتورها و کم‌بودن میزان گردش آب باشد. برای حل این مشکل شیر مدار آب را باز کرده و تعداد رادیاتورها را افزایش دهید.

پکیج سروصدای زیادی دارد

سروصدای زیاد پکیج گاهی به دلیل وجود هوا در دستگاه و عملکرد نادرست روتور پمپ پکیج است. برای رفع این مشکل قطعه روتور را تعویض و هواگیری انجام دهید.

با انجام سرویس‌های دوره‌ای به ندرت ممکن است به تعمیر پکیج در مواقع اضطراری نیاز داشته باشید. پکیج‌ها هم مانند وسایل دیگر نیاز به نگهداری و سرویس دارند.

ایسنا

برچسب ها:

پکیج ،تعمیر