لازمه ایجاد پایانه صادراتی فرش چیست؟

1398/09/08

معاون اقتصادی استاندار زنجان تشریح کرد:
لازمه ایجاد پایانه صادراتی فرش چیست؟
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: صادرات فرش دستبافت این استان از گمرک زنجان، نیازمند ایجاد پایانه صادراتی است که حجم سرمایه‌گذاری بالایی را می طلبد و لازمه آن تشویق، جلب نظر و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
به گزارش دنیای لوازمک خانگی، فرامرز نیک‌سرشت اظهار داشت: فرش دستبافت، یکی از محصولات معتنابه و صنایع دستی مهم استان بوده و فرشبافان ماهری در زنجان وجود دارند اما این محصول به دلیل نبود پایانه صادراتی از گمرک سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسات مختلفی که با متولیان این امر چه در بخش دولتی و چه بخش خصوصی داشتیم بیان شد که ایجاد پایانه صادراتی فرش دستبافت، سه هزار میلیارد ریال سرمایه می‌خواهد.

نیک‌سرشت افزود: این حجم سرمایه‌گذاری، هزینه بالایی دارد و هیچ کس نمی‌تواند داوطلب باشد.

وی تصریح کرد: این مهم باید در خصوص صادرات سایر صنایع دستی استان زنجان نیز بررسی و راهکار لازم برای آن ارائه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص پایانه صادراتی بخش کشاورزی استان زنجان که پس از ۱۱ سال به اتمام نرسیده است، گفت: وقتی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی، زمان و انرژی خود را برای یک موضوع، صَرف می‌کند انتظار نتیجه و خروجی دارد و در صورت نتیجه‌بخش نبودن، احساس رضایت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: این تاخیر نیز موجب عدم رضایتمندی سرمایه‌گذار مربوطه و برخی دستگاه‌ها و به‌خصوص موجب انتقاد استاندار زنجان شده است.

نیک‌سرشت خاطرنشان کرد: ادغام پایانه صادراتی بخش کشاورزی با میدان میوه و تره‌بار شهرداری زنجان در گذشته صورت گرفته که اختلافات بعدی بخش خصوصی با سایر دستگاه‌ها را در پی داشته است.

وی افزود: کمیته‌ای به دستور استاندار زنجان برای بررسی محمل‌های قانونی این موضوع، تشکیل شده است.

نیک‌سرشت ابراز کرد: شهرداری به عنوان نهاد عمومی انتفاعی نیز مانند بخش خصوصی در پی سود حداکثری بوده ولی باید پس از بررسی‌های لازم در کمیته مذکور به جمع‌بندی برسیم.

معاون استاندار زنجان تصریح کرد: برای این مهم باید صورت‌مساله، سطح انتظارات و مفروضات روشن باشد.

ایرنا

برچسب ها:

صادرات ،فرش دستباف 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما