آشنایی با بهترین لوازم خانگی هوشمند

1398/09/17

آشنایی با بهترین لوازم خانگی هوشمند
آشپزخانه نقش اساسی را در خانه ایفا می کند و در واقع مرکز خانه تلقی می شود زیرا اعضای خانواده در هنگام گرسنگی یا تشنگی به این بخش از خانه آمده و سعی دارند دلی از اعضا درآورند. آشپزخانه و لوازم مورد استفاده در آن نیز با پیشرفت فناوری، به روز شده و به سمت هوشمند شدن حرکت می کنند. در این بخش به معرفی بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند پرداخته شده است.

به گزارش دنیای لوازم خانگی، برای معرفی بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند ابتدا سری به یخچال های ساید بای ساید هوشمند زده ایم. در حال حاضر شاهد عرضه یخچال های سایدبای سایدی هستیم که از طریق فناوری اینترنت اشیاء می توان با تلفن هوشمند آن را کنترل کرد و از غذاهای داخل آن با خبر شد.

حتی برخی یخچال ها نیز دارای صفحه نمایش بزرگ هوشمندی هستند که اطلاعات دقیقی از مواد غذایی موجود در یخچال را نمایش می دهند و هنگامی که یکی از آنها کم می شود، به افراد خبر داده تا به خرید بپردازند.

علاوه براین، برخی از این یخچال ها مجهز به تلویزیون هوشمندی بوده و افراد می توانند به تماشا برنامه ی مورد علاقه خود بپردازند. امروز عصر فناوری اطلاعات است و نباید از تماشا چنین فناوری هایی در آشپزخانه متعجب شد. علاوه بر یخچال موارد دیگری هم وجود دارد که در مقایسه با سال های گذشته هوشمندتر شده اند و موجب می شوند تا مادر خانه در آشپزخانه ای مدرن و پیشرفته به امر آشپزی و دیگر فعالیت مرتبط مشغول شود.

در مطلب ذیل بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند معرفی شده است که برای آشنایی با بهترین های هوشمند باید به بخش دوم این مطلب مراجعه کنید.

یخچال های هوشمند

سامسونگ Family Hub 3.0

قیمت 3052 دلار

سری یخچال های Family Hubسامسونگ مدل های کاملا هوشمند هستند. با یک نمایشگر 21.5 اینچی لمسی بزرگ می توان کاربری هوشمندانه ای با این یخچال ساید بای ساید داشت. به نوعی پنل صفحه نمایش تعبیه شده روی یخچال شبیه به یک تبلت غول پیکر است.

این صفحه نمایش که به عنوان صفحه هوشمند محسوب می شود، ویژگی هایی نظیر وایت برد، استیکی برد و فهرست خرید که موارد موردنیاز را دربرمی گیرد، شامل می شود. این صفحه قابلیت اتصال به شبکه را داراست و افراد می توانند به پخش موسیقی از طریق Netflix ، Spotify و Pandora بپردازند.

همچنین می تواند از طریق گوشی هوشمند به کنترل این یخچال هوشمند پرداخت. سه دوربین در داخل یخچال وجود دارد که افراد می توانند از طریق آن محتویات داخل را مشاهده کنند. در صورت کمبود هر مواد غذایی، فهرستی را لیست کرده تا به خرید آن بپردازند. گفتنی است که دستیار هوشمند صوتی بیکسبی نیز با این یخچال یکپارچه بوده و افراد با فرمان های صوتی یخچال را کنترل می کنند.

بیکسبی همچنین می تواند صدا اعضای خانواده را به سادگی تشخیص دهد. همچنین با همگام سازی SmartThings می توان آن را به دیگر دستگاه های هوشمند سامسونگ متصل کرد تا اکوسیستم هوشمندی را داشت. قیمت محصول سامسونگ بیش از 3052 دلار بوده و یک یخچال برجسته محسوب می شود.

ال جی InstaView ThinQ

قیمت 6200 دلار

شرکت ال جی مدت زمان طولانی است که به تولید یخچال می پردازد. اما مدتیست که شاهد به کارگیری هوش مصنوعی ThinQ AI در یخچال های ساید بای ساید و هوشمند این برند هستیم. هوش مصنوعی که موجب می شود تجربه کاربری مدرن را در کنار یخچال های نسل جدید ال جی شاهد باشیم. البته این هوش مصنوعی برای مثال در ماشین ظرفشویی ال جی هم به کار گرفته شده و اجازه می دهد تا در صورت زیاد بودن لباس به افراد اطلاع رسانی کند.

در یخچال ال جی از فناوری Instaview ThinQ بهره گرفته می شود که با دستیار الکسا آمازون نیز همراست. بنابراین می توان به صورت فرامین صوتی به کنترل یخچال موردنظر پرداخت. یک یخچال از این مدل ال جی به صفحه نمایش 29 اینچی با سیستم عامل وب او اس مجهز است که در روی آن می توان به یادداشت، تماشا محتوا و حتی فهرست کردن موارد موردنیاز موادغذایی پرداخت.

یک دوربین پانوراما در داخل تعبیه شده تا بتوانید از بیرون فضای داخلی را مشاهده کنید و در صورت کم بودن مواد غذایی سریعا به تهیه آن بپردازید. با پرداخت 6200 دلار، می توان این یخچال ال جی را خریداری کرد.

وسایل پخت و پز هوشمند

KitchenAid Smart Oven+

قیمت 3299 دلار

اتصال فر که یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه بوده و بدون آن غذای لذیذی نمی توان صرف کرد، به شبکه اینترنت شاید برای برخی از افراد عجیب باشد. اما این روزها حتی فرهایی را شاهد هستیم که هوشمند هستند و می توانند به اینترنت متصل شوند.

هوشمند بودن فر مانند KitchenAid Smart Oven+ با قیمت 3299 دلار کمک می کند تا افراد هنگام خروج از خانه، فر را به راحتی خاموش کرده و از به وجود آمدن حادثه انفجار یا آتش سوزی جلوگیری کنند.

این فر با داشتن یک سری اتصالات برق، می تواند تبدیل به یک کوره داخلی و فر تبدیل شود و همچنین تمام کارهای معمولی فر را انجام می دهد. درست مانند میکسر ایستاده، می توان با استفاده از یک اپلیکیشن اختصاصی به کنترل از راه دور آن پرداخت که می توانید کل فرآیند پخت و پز را در تلفن هوشمند خود کنترل کنید.

فر KitchenAid Smart Oven+ با گوگل اسیستنت و الکسا سازگاری دارد که می توان با فرامین صوتی نیز اجاق را کنترل کرد. با چنین فری فرآیند پخت و پز نیز دیگر همانند گذشته طاقت فرسا نیست و مدرن تلقی می شود.

June Oven

قیمت 699 دلار

روش های مختلفی برای پخت و پز وجود دارد که تنها اجاق گاز به انجام آن نمی پردازد. از جمله آنها باید به اجاق های برقی یا فرها اشاره کرد June Oven یک آون یا همان فر برقی بوده که به عنوان یک دستگاه هوشمند در آشپزخانه محسوب می شود.

در طراحی ظاهری چندان مدرن به نظر نرسیده اما از صفحه لمسی برای کنترل بهره می برد. یک دوربین HD در داخل فر آن تعبیه شده که افراد می توانند نحو طبخ غذا را به خوبی مشاهده کنند. هوش مصنوعی فر June Oven روش پخت دقیق بیش از 50 غذا معمولی را داراست. این دستگاه عناصر گرمایشی سه برابر سریعتر از اجاق های دیگر داشته و سریعتر از اجاق گاز گرم می شود.

این فر رو میزی شامل اپلیکیشن مخصوصی در سیستم عامل اندروید شده که افراد می توانند به کنترل از راه دور فر بپردازند.

ال کا ایران