انجام بیش از 10000بازرسی از واحدهای صنفی لوازم خانگی

1398/09/30

انجام بیش از 10000بازرسی از واحدهای صنفی لوازم خانگی
معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از انجام بیش از 10 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی لوازم خانگی خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، سیدجواد احمدی در خصوص بازرسی از واحدهای صنفی لوازم خانگی اظهار کرد: این سازمان در راستای اجرای دستورالعمل-ها و ضوابط ابلاغی به منظور پیشگیری از قاچاق و با هدف حمایت از تولید داخلی نسبت به انجام وظایف قانونی خود در بازرسی و مبارزه با قاچاق انواع کالاها در سطح عرضه از جمله لوازم خانگی اقدام نموده و می نماید.

وی با اشاره به آمار بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی لوازم خانگی در سراسر کشور تصریح کرد: در همین راستا، جمعا بیش از 20 هزار مورد بازرسی کشف قاچاق در گروه کالایی لوازم خانگی طی سال گذشته انجام شده است.

معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه به تشکیل 149 مورد پرونده قاچاق لوازم خانگی طی سال 1397 اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده بیش از 3 هزار میلیارد ریال ارزیابی که جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی منعکس شده است.

احمدی بیان کرد: جدیدترین آمار منتشر شده نشانگر آن است که در هشت ماهه اول سالجاری؛ در پی 10,915 مورد بازرسی کشف قاچاق لوازم خانگی تعداد 79 پرونده به ارزش 5/94 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی از هموطنان تقاضا کرد که در صورت مشاهده عرضه لوازم خانگی قاچاق مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ این سازمان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها گزارش نموده تا در کوتاهترین زمان نسبت به شکایات واصله اقدام قانونی صورت پذیرد.

معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین توجه افکار عمومی و رسانه‌ها را به این نکته جلب نمود که سیاست گذاری در خصوص تدوین و ابلاغ برنامه های مبارزه با قاچاق مربوط به این گروه کالایی خارج از وظایف مندرج در اساسنامه و اهداف تعیین شده سازمان حمایت بوده واین سازمان صرفا در سطح عرضه به مقابله با پدیده شوم قاچاق می پردازد.

ال کا ایران

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما