عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی

1398/09/30

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی
قیمت فرش موضوعی است که همواره برای کسانی که قصد خرید آن را دارند، مهم می‌باشد چرا که باید خریدتان با میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، همخوانی داشته باشد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ممکن است با توجه به قیمت آن انتخابتان را تغییر دهید. به همین خاطر بهتر است که قبل از اقدام به خرید فرش باید از میزان قیمت حدودی آن اطلاعاتی بدست آورید.

اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که قیمت فرش به چه عواملی بستگی دارد؟ قطعاً عوامل مختلفی هستند که در این زمینه نقش خواهند داشت. به همین خاطر تصمیم گرفتیم کمی به بررسی این عوامل بپردازیم و برای شمایی که قصد خرید فرش را دارید، راهنمایی جامع قرار دهیم.

تأثیر جنس نخ در قیمت فرش ماشینی

یکی از عواملی که در تعیین قیمت فرش ماشینی نقش بسیار پر رنگی دارد، جنس الیاف به کار برده شده در بافت فرش است چرا که هر الیافی ویژگی‌های مختص خودش را داشته و به همین جهت جنس با کیفیت آن می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این موضوع داشته باشد. شاید بخواهید بدانید که بهترین الیاف مصنوعی کدامند؟ در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد:

الیاف اکریلیک

از آنجایی که الیاف اکریلیک دارای ویژگی‌های مثبت زیادی هستند به همین خاطر جز الیاف مصنوعی برتر برای استفاده در بافت فرش ماشینی و… محسوب می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم این جنس از الیاف، شباهت بیش از حد آن به نخ طبیعی مانند پشم می‌باشد. به بیان واضح‌تر در الیاف اکریلیک شاهد وجود سبکی و نرمی شبیه به نخ طبیعی هستیم. همچنین اکریلیک برخلاف برخی از الیاف مصنوعی، حساسیت زا نبوده و این موضوع برای کسانی که مبتلا به آلرژی و بیماری‌هایی از این دست هستند، بسیار با اهمیت خواهد بود.

حتماً تا به حال شنیده‌اید که برخی فرش‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و همچنین رطوبت بالا و… از خود مقاومتی نداشته و پس از گذشت مدتی فرسوده می‌شوند. به همین خاطر باید بدانید که فرش‌های بافته شده از الیاف اکریلیک در برابر عوامل ذکر شده مقاومت بالایی داشته و در نتیجه به این راحتی‌ها فرسوده نخواهند شد.

الیاف هیت ست

هیت ست در واقع روشی است که بر روی الیاف مصنوعی اعمال می‌گردد تا مقاومت الیاف مورد نظر، چندین برابر افزایش یابد و به سادگی فرسوده نشود. در این روش به نخ ریسیده شده به میزان مشخص و تا جایی که بافت اصلی آن حفظ گردد حرارت و گرما داده می‌شود؛ همچنین به واسطه این روش دیگر شاهد پرز دادن فرشتان نخواهید بود. از نمونه‌های آن می‌توان به اکریلیک هیت ست اشاره نمود.

الیاف پلی استر

از آنجایی که الیاف پلی استر نیز جز الیاف مصنوعی و مرغوب به حساب می‌آید، به همین خاطر ویژگی‌های آن بسیار شبیه به ویژگی‌های الیاف اکریلیک می‌باشد. این نخ مصنوعی نیز همانند اکریلیک در برابر گرمای شدید و رطوبت بالا مقاوم بوده و جنسی شبیه به نخ طبیعی دارد.

نقش شانه و تراکم در قیمت فرش ماشینی

از جمله دیگر عوامل تعیین کننده می‌توان به شانه و تراکم فرش اشاره نمود زیرا هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، در آن صورت فرش مذکور ظریف‌تر و فشرده‌تر شده و در نتیجه طرح و نقشه آن بیش از یک فرش کم تراکم مشخص گردیده و در نهایت بر زیبایی آن افزوده می‌شود. همه این ویژگی‌ها در کنار هم موجب به افزایش قیمت فرش ماشینی می‌گردند. اما در نظر داشته باشید که اگر دوست دارید یک فرش بسیار ضخیم داشته باشید، بهتر است از فرش‌هایی با شانه پایین‌تر خریداری کنید.

شرکت تولید کننده فرش

یکی دیگر از عوامل مهمی که در تعیین قیمت فرش ماشینی نقش دارد، شرکت تولید کننده آن می‌باشد. برخی از شرکت‌ها از اعتبار و مهارت بیشتری در تولید فرش ماشینی برخوردار بوده و به همین جهت بر ارزش محصول تولیدی آنها افزوده می‌شود.

دلیل چنین موضوعی این است که در برخی از شرکت‌های تولیدی از دستگاه‌های پیشرفته‌تری جهت بافت فرش استفاده می‌شود و به همین جهت محصول آنها در مقایسه با سایر فرش‌ها از ظرافت و دقت بالاتری در طرح و نقشه برخوردار است. این موضوع در حالی است که رقبای چنین شرکت‌هایی با دستگاه‌های نسبتاً قدیمی به تولید فرش می‌پردازند و در نتیجه کیفیت کارشان قابل مقایسه با محصول این گونه برندها نخواهد بود.

مهر

برچسب ها:

قیمت ،فرش ماشینی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما