استقبال از صنایع دستی کرمان در تبریز

1398/10/01

استقبال از صنایع دستی کرمان در تبریز
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از فروش ۳ میلیارد ریالی صنایع دستی در اولین نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در شهر تبریز خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، کاظم حسین زاده افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در اولین نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز که از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ در محل نمایشگاه بین‌المللی این شهر برگزار شد، حضور فعالی داشتند.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی چون حصیرجنوب کرمان، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهربابک، گلیم شیریکی پیچ سیرجان و پته کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت بیشترین فروش را داشتند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه معرفی قابلیت‌های حوزه صنایع دستی این استان به ویژه شهر سیرجان(شهر جهانی گلیم) به مردم شهر تبریز (شهرجهانی فرش) بود که به خوبی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مذکور ۸ غرفه با مساحت ۱۶۰ متر مربع به هنرمندان و صنعتگران استان کرمان اختصاص داده شد، افزود: پته دوزی، حصیربافی، تراش‌سنگ‌ها قیمتی و نیمه‌قیمتی، چهل‌تیکه‌دوزی، چاپ روی پارچه، گلیم‌بافی، پته‌دوزی و غیره از رشته‌های هنری بود که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمد.

حسین زاده با اشاره به برگزاری هرچه بیشتر نمایشگاه‌های ملی در استان‌های مختلف کشور تاکید کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر معرفی و بازاریابی محصولات صنایع دستی به تعامل بیشتر هنرمندان و صنعتگران کمک می‌کند.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران حوزه صنایع دستی در نمایشگاه‌های ملی گفت: باید در کنار برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی زمینه حضور سرمایه‌گذاران این حوزه نیز فراهم شود تا آنها از نزدیک با محصولات صنایع دستی هر استان آشنا شوند و بازار فروش این اقلام رونق بیشتری پیدا کند.

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی، خودروسازی، گردشگری، صنایع فولاد، مس و صنایع دستی در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز به مدت ۵ روز از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ برگزار شد.

همشهری آنلاین

برچسب ها:

صنایع دستی ،کرمان ،تبریز