استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون

1398/10/03

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون
با نزدیک‌ شدن به عید نوروز یا پایان فصل، خیلی از خانم‌ها توقع دارند که تنوعی به فضای خانه ببخشند و با توجه به وضعیت اقتصادی، ایجاد تنوع در دکوراسیون خانه‌ها دیگر کار راحتی نیست و آن‌ها درصدد پیدا کردن راه‌هایی هستند که با قیمت پایین خانه خود را زیباتر کنند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، استفاده از کاغذ دیواری پذیرایی می‌تواند همان هدفی که آن‌ها به دنبالش هستند را محقق کند.

با توجه به سلیقه مشتری تنوع طرح و رنگ کاغذهای دیواری در بازار زیاد است و با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید کاغذ دیواری مدنظر خود را پیدا کنید. گاهی با خرید کاغذ دیواری خاصی می‌توانید سقف خانه را بلندتر جلوه دهید. قیمت کاغذ دیواری پذیرایی ارتباط مستقیم با جنس و کیفیت آن دارد.

آیا در خانه اجاره‌ای کاغذدیواری نصب کنیم؟

خیلی از زوج‌های جوان و خانواده‌ها در شروع زندگی در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند و با این سوال مواجه می‌شوند که آیا استفاده از کاغذ دیواری در خانه‌های اجاره‌ای کار درستی است و می‌توانند در صورت جابجایی کاغذ دیواری‌ها را هم جابجا کرد یا خیر؟

اگر در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید استفاده از کاغذ دیواری با این تصور که هنگام جابجایی می‌توانید آن‌ها را با خود ببرید درست نیست و اگر قصد هزینه کردن برای کاغذ دیواری خانه اجاره‌ای را دارید بهتر است با صاحب‌خانه مشورت کنید و از او بخواهید که در هزینه‌ها با شما شریک شود یا به توافق برسید.

ترمیم کاغذ دیواری آسیب‌دیده

همان‌طور که گفتیم کاغذ دیواری این قابلیت را دارد که شما بدون تعویض کل کاغذ دیواری، خودتان آن را ترمیم کنید. به این صورت که می‌توانید با هزینه خیلی کم به‌اندازه‌ای که کاغذ دیواری آسیب‌دیده کاغذ دیواری از همان طرح تهیه کنید و به‌اندازه قسمت آسیب‌دیده برش بزنید و بردارید و بعد با استفاده از چسب و اسفنج مرطوب به قسمت پشت کاغذ بریده‌شده بزنید و در جای مناسب خود نصب کنید و وقتی‌که خشک شد قسمت‌های اضافه‌تر را برش دهید.

رنگ بهتر است یا کاغذ دیواری؟

از جمله سؤالات پرتکراری که در مورد رنگ و کاغذ دیواری پرسیده می‌شود این است که برای خانه از رنگ استفاده کنیم یا کاغذ دیواری و کدام‌یک مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگری دارد؟

به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت که استفاده از رنگ برای خانه شما مناسب‌تر است یا کاغذ دیواری، اما با آگاهی از مزایا و معایب این دو، با توجه به هدفی که دارید متوجه می‌شوید که کدام‌ یک برای خانه شما گزینه بهتری است.

انتخاب کاغذدیواری برای خانه‌های کوچک

اگر خانه کوچکی دارید می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی که رنگ و طرح نورگیر تری دارند استفاده کنید و هر چه سطح براق‌تری داشته باشند انعکاس نور بیشتر صورت می‌گیرد و باعث روشن‌تر به نظر رسیدن فضا و دل‌بازتر به نظر رسیدن آن می‌شوند.

تنوع بافت در کدام‌ یک بیشتر است؟

یکی از مواردی که باعث زیباتر به نظر رسیدن فضای دکوراسیون داخلی منزل شما می‌شود یکسان بودن بافت دکوراسیون و بافت دیوار است. اگر به دنبال بافت‌های متنوع هستید تا بتوانید در قسمت‌های مختلف خانه فانتزی‌های خود را پیاده کنید می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید؛ زیرا کاغذ دیواری‌ها در انواع طرح و جنس و بافت‌های مختلف تولید شده‌اند و پاسخگوی سلیقه و نیاز شما هستند.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ

بهتر است برای داشتن منزل زیبا و منحصربه‌فرد این تفکر را که باید همیشه از قوانین قبلی پیروی کنید کنار بگذارید و سعی کنید با ایده‌هایی که خودتان دارید با استفاده از خلاقیت و سلیقه خود طرح‌ها و کارهای جدیدی را پیاده‌سازی کنید.

یکی از آن‌ها استفاده ترکیبی از کاغذ دیواری و رنگ در قسمت‌های مختلف خانه است. در صورتی‌ که شما بتوانید به‌صورت هوشمندانه این طراحی‌ها را ترکیب کنید، فضای منحصربه‌فرد و جذاب‌تری در خانه شما ایجاد می‌شود.

ست کردن مبلمان با کاغذدیواری

شما می‌توانید با توجه به سبک مشخصی که برای دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کرده‌اید، مبل کلاسیک یا مدرن در قسمت نشیمن خود قرار دهید و طرح کاغذ دیواری هم متناسب با آن انتخاب کنید تا مبلمانی که برای خانه خریداری کرده‌اید با کاغذ دیواری هماهنگ شود و فضای زیباتری را ایجاد کند.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

اگر به تمام مواردی که گفته شد برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی توجه کنید می‌توانید یک فضای زیبا در داخل پذیرایی و نشیمن خود داشته باشید. سعی کنید رنگ کاغذ دیواری و مبل‌ها دقیقا مانند هم نباشد و فقط در قسمت‌های مختلف خانه هارمونی و تناسب برقرار باشد و از ایجاد فضای یکنواخت و خسته‌کننده خودداری کنید.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق‌خواب

در صورتی‌ که کاغذ دیواری پذیرایی خود را متناسب باسلیقه و فضای منزل انتخاب کردید می‌توانید کاغذ دیواری اتاق‌خواب را هم متناسب با آن انتخاب کنید؛ اما در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق‌خواب توجه داشته باشید که با ورود به فضای اتاق‌خواب طرح کاغذ دیواری به‌گونه‌ای تغییر کند که نشان‌دهنده تغییر فضا باشد و درعین‌ حال تناسب رعایت شود.

ایسنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما