حرکت صنعتگران حوزه لوازم خانگی به سمت برندسازی

1398/10/07

حرکت صنعتگران حوزه لوازم خانگی به سمت برندسازی
مدیر بازاریابی و فروش یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی گفت: تحریم‌ها با وجود سخت‌تر کردن اوضاع برای تولید، مزایایی برای صنعتگران داخلی داشته که مهم‌ترین آنها کار کردن روی برندسازی در غیاب خارجی‌هاست.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، محمدرضا حسومیان افزود:‌ لازم است در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی بتوانند اعتماد مصرف‌کنندگان ایرانی را جلب کنند.

وی دشواری تامین مواد اولیه، قطعات و تجهیزات را از جمله محدودیت‌های تحریم‌ها برشمرد و گفت: همین دشواری‌ها سبب شد تا تولیدکنندگان برای تهیه این اقلام به سمت تامین‌کنندگان داخلی بروند.

حسومیان یادآور شد:‌ تولید برخی مواد اولیه نظیر ورق استیل که در صنایع خانگی بسیار پرکاربرد است، با توجه به میزان مصرف داخلی و همچنین از آنجایی که چشم‌انداز صادراتی مشخصی ندارد در کشورمان اقتصادی نیست، به همین دلیل آن را از کشورهای آسیای شرق دور یا اتحادیه اروپا تامین می‌کنیم و اکنون با وجود تحریم‌ها با صرف هزینه‌های بیشتر همچنان به واردات آنها ادامه می‌دهیم.

این مدیر بازاریابی و فروش ادامه داد: تحریم‌ها، هزینه بهای تمام شده قطعات وارداتی را از ۱۵ تا چند صد درصد بالا برده، همچنین دشواری نقل و انتقال پول و سختی برقراری ارتباط با تامین‌کنندگان اروپایی که برای سال‌ها با این مجموعه کار می‌کردند، از دیگر مشکلات موجود است.

وی در ادامه به شرایط تورمی کشور اشاره کرد که سبب کاهش توان خرید مردم و کوچک شدن حجم بازار شده، اما گفت که شرکت متبوعش با بهبود بهره‌وری تولید، سعی کرده فشار افزایش هزینه‌ها را جبران کند.

حسومیان ادامه داد: تولید محصولات در کلاس اقتصادی، با قطعات باکیفیت ایرانی که هزینه تولیدی پایین‌تر از قطعات مشابه خارجی دارد، از دیگر راهکارهای اتخاذ شده این شرکت در شرایط تحریم و تورم اقتصادی بوده است.

وی در پایان درخصوص برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: بسیاری تولیدکنندگان حتی پیش از آغاز دور تازه تحریم‌ها، یافتن تامین‌کنندگان داخلی برای قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را آغاز کردند و در این راه به توفیقاتی نیز دست یافتند.

این مدیر بازاریابی و فروش لوازم خانگی خواستار آن شد تا دولت با کاهش هرچه بیشتر تصدی‌گری‌ها به حمایت از تولیدکنندگان داخلی بپردازد.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت ماهه امسال حکایت از رشد تولید انواع لوازم خانگی در کشور به جز تلویزیون دارد.

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۶۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹.۴ درصدی داشته است.

در بازه زمانی یاد شده ۵۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که رشد ۳.۸ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تولید ماشین لباسشویی در این مدت به ۳۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید که در همسنجی با پارسال رشد ۱۳.۱ درصدی داشته است.

تولید تلویزیون در این مدت اما با افت همراه بود، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵.۳ درصدی به ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما