روند صعودی تشکیل پرونده های قاچاق کالا

1398/10/10

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:
روند صعودی تشکیل پرونده های قاچاق کالا
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پرونده‌های ورودی مربوط به قاچاق در استان طی سال جاری از پنج‌هزار فقره فراتر رفت در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته این میزان حدود سه‌هزار فقره بود.
محمد اقوامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون پنج‌هزار و ۸۰ فقره پرونده مربوط به کالای قاچاق به محاکم تعزیراتی آذربایجان‌غربی ارجاع شده که تنها ۱۱ مورد از آنها رسیدگی نشده‌است.

وی با اشاره به رسیدگی ۹۹.۸ درصدی به پرونده‌های مربوط به قاچاق طی سال جاری در آذربایجان‌غربی بیان کرد: پس از رسیدگی به این پرونده‌ها، قاچاقچیان به پرداخت حدود یک‌هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اضافه کرد: البته طبق قانون، کالاهای قاچاق کشف‌شده نیز به نفع دولت ضبط شد که رقم آنها نیز کمتر از میزان محکومیت‌ها نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان جریمه‌های در نظر گرفته شده برای قاچاقچیان در سال جاری بیش از ۲ برابر میزان جرایم قاچاقچیان در سال گذشته برآورد می‌شود.

اقوامی گفت: قاچاق کالاهایی نظیر سیگار، سوخت، البسه، طلا و زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده‌های قاچاق طی این مدت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیاردریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.

تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.

ایرنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما