فعالیت 90 واحد تولیدی خوی در صنعت مبل

1398/10/12

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی مطرح کرد:
فعالیت 90 واحد تولیدی خوی در صنعت مبل
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ واحد تولیدی در خوی گفت: از این تعداد، ۹۰ واحد در حوزه تولید مبل فعال است که ۶۰ درصد کل بنگاه‌های اقتصادی این شهرستان را شامل می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا بابایی افزود: واحدهای تولیدی شهرستان خوی در بخش‌های مبلمان، محصولات پلاستیکی، کاغذ و محصولات کاغذی، فلزی، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه موتوری، نساجی و پوشاک، مواد شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، محصولاتی از لاستیک و پلاستیک و محصولات غذایی و آشامیدنی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین درصد اشتغال بین رشته فعالیت‌های صنعتی مربوط به تولید مبلمان خانگی است که تولید سالانه آنها بیش از ۱۰۰ هزار دست است.

وی اظهار داشت: این صنایع در بخش‌های تولید مفتول‌های فنری، نمد بی‌بافت، روکش pvc، پارچه رومبلی، یراق آلات مبل، تخته چندلا، فوم، کلاف مبل، رنگ، چسب، منگنه، نوار کش‌دار، پیچ و مهره و نمایشگاه دایمی مبل فعال شده‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: خوی دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی ایواوغلی، شهرک تخصصی کانی غیرفلزی و شهرک تخصصی خصوصی مبل است.

بابایی اظهار داشت: واحدهای تولیدی بزرگ شهرستان خوی در زمینه نساجی، سیمان، شکر از چغندرقند، سنگبری، آجر، گچ، کنسانتره و آبمیوه و مبل فعالیت دارند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.

ایرنا

برچسب ها:

صنعت ،تولید ،مبلمان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما