همه آنچه از نمایشگاه CES 2020 انتظار داریم

1398/10/13

همه آنچه از نمایشگاه CES 2020 انتظار داریم
تنها چند روز دیگر پیشروترین کمپانی های فناوری دنیا برای نمایش جدیدترین دستاوردهایشان در لاس وگاس و زیر چتر نمایشگاه CES 2020 گرد هم می آیند. در این رویداد ابداعات کوچک و بزرگ از انسان دیجیتال گرفته تا گوشی مفهومی و تلویزیون 8K با ویژگی های شاخص رونمایی خواهند شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی یا CES رویدادی سالانه است که در ماه ژانویه به میزبانی لاس وگاس برگزار می شود. شهرت CES مدیون معرفی جدیدترین دستاوردها و ابداعات دنیای الکترونیک و فناوری است. درهای این نمایشگاه به روی عامه مردم بسته است و علاقمندان باید از قبل درخواست خود برای شرکت در آن را ثبت کنند.

CES 2020 کی برگزار می شود؟

CES امسال به صورت رسمی از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه شانزدهم دی به وقت تهران شروع می شود اما نمایش اصلی از غروب و با حضور نام های بزرگ مثل ال‌جی آغاز خواهد شد. آخرین رویداد هم بامداد شنبه بیست و یکم دی برگزار خواهد شد. در ادامه به بررسی محصولات و سرویس هایی پرداخته ایم که انتظار می رود غول های فناوری در نمایشگاه CES 2020 معرفی کنند.

AMD

کمپانی AMD امسال از پردازنده های دسکتاپ و موبایل خود رونمایی کرده، بنابراین احتمال معرفی مدل های جایگزین آنها در CES 2020 بعید است. در عوض انتظار می رود شاهد معرفی نسل جدید پردازنده گرافیکی ۷ نانومتری رادئون VII و سری جدیدی از GPUهای پرچمدار باشیم. یکی دیگر از احتمالات معرفی چندین پردازنده و کارت گرافیک ویژه لپتاپ است که تنور رقابت با اینتل را داغ می کند.

اپل

کوپرتینویی ها بعد از ۲۸ سال قصد شرکت در CES دارند، البته خبری از معرفی محصول نخواهد بود و قرار است Jane Horvath، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل همراه با مدیران فیسبوک و کمیسیون تجارت فدرال به بحث و گفتگو درباره حریم خصوصی کاربران بپردازند.

اینتل

نمایشگاه مورد بحث یکی از مکان های مورد علاقه اینتل برای رونمایی از جدیدترین چیپست ها بوده و سال گذشته هم روبان های پردازنده ۱۰ نانومتری ایس لیک را در همین رویداد باز کرد. اگر در بر همین پاشنه بچرخد هفته آینده شاهد معرفی پردازنده هایی با لیتوگرافی مشابه اما ساختار پیشرفته تر خواهیم بود. بعید نیست چندین پردازشگر گرافیکی اقتصادی و میان رده هم به عنوان اعضای جدید خانواده اینتل Xe روی سن بروند.

ال‌جی

ال جی هم مثل اینتل سابقه ای دور و دراز از معرفی محصولات در CES دارد که شامل ابزارهای مختلفی از ماشین لباسشویی و نوشیدنی ساز گرفته تا درب های مجهز به صفحه لمسی می شود. این شرکت حدود سه هفته پیش اعلام کرد که در لاس وگاس از لپتاپ های گرم ۱۴، گرم ۱۵ و ۱۷ با پردازنده نسل دهم اینتل و همچنین یک مدل هیبریدی رونمایی می کند.

کره ای ها چندین تلویزیون 8K را هم برای معرفی آماده کرده اند که برای نخستین بار در دنیا موفق به کسب تاییدیه 8K Ultra HD شده اند. ال‌جی از دریافت این تاییدیه استفاده کرده و محصولات خود را با نام اولین تلویزیون های 8K واقعی معرفی می کند که بدون شک کنایه ای مستقیم به سامسونگ است.

در نهایت نوبت به ساندبارهایی می رسد که به لطف هوش مصنوعی ویژگی های صوتی را بر اساس شرایط آکوستیک فضا تنظیم می کند.

انویدیا

CES به محصولات سخت افزاری محدود نشده و شامل دستاوردهای نرم افزاری و پلتفرم های جدید هم می شود. انویدیا در این دسته خود را برای نمایش انویدیا شیلد تی وی و تی وی پرو آماده می کند، هرچند معرفی چند محصول سخت افزاری از جمله کارت گرافیک هم دور از انتظار نیست.

وان پلاس

این برند نوپای چینی هفته آینده برای اولین بار در CES حاضر می شود تا از موبایل ویژه ای با عنوان کانسپت وان رونمایی کند. ویژگی های این دستگاه هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد اما به باور برخی با یک گوشی تاشو سر و کار خواهیم داشت؛ عده دیگری هم کانسپت وان را یک موبایل هولوگرافیک می دانند.

از دیگر محصولات مورد انتظار باید به مدل جدیدی از ایرباد کاملا بی سیم و حتی گوشی وان پلاس ۸ لایت اشاره کرد. کسی چه می داند شاید وان پلاس تی وی و ساندبارهای پیشرفته هم در لاس وگاس به مخاطبان معرفی شوند.

سامسونگ

نام سامسونگ و CES با هم گره خورد و غول کره ای از این نمایشگاه برای معرفی تلویزیون های 4K و 8K خود بهره برده است. اما این شرکت چه چیزی را برای نمایشگاه امسال کنار گذاشته؟ بدون شک تجهیزات پیشرفته ای توسط سامسونگ به این نمایشگاه آورده می شود اما گل سر سبد آنها انسان دیجیتالی مبتنی بر AI است که هوش و عواطف بشری را شبیه سازی می کند. دیگر محصول این شرکت هم تلویزیون های QLED با نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه خواهند بود.

از طرف دیگر انتظار می رود که سامسونگ بخشی از نمایشگاه را به معرفی پروژه های C-Lab اختصاص دهد که شامل کیبورد مجازی، قلم هایلایت هوشمند، اسکنر مو و ربات انسان نمای تعاملی می شوند.

سونی

نمایشگاه CES بارها صحنه معرفی تلویزیون های سونی بوده و احتمالا این روند تکرار می شود. هرچند بعید است ژاپنی ها طی این رویداد از پلی استیشن ۵ رونمایی کنند اما سونی به انتشار قطره ای اطلاعات در مورد این کنسول عادت کرده و احتمالا تیزر یا اطلاعات دست اولی را در مورد آن منتشر خواهد کرد.

تی سی ال

این شرکت در IFA 2019 از محصولات متنوعی پرده برداری کرد و انتظار می رود تلویزیون های میان رده و پیشرفته 4K را با خود به لاس وگاس بیاورد. در روزهای گذشته زمزمه هایی از تصمیم این شرکت برای معرفی تلویزیون LED 8K یا 8K با پنل مینی LED هم به گوش می رسید که مشخص نیست تا چه حد حقیقت دارند.

کوالکام

تنها یک ماه از رویداد کوالکام در هاوایی و معرفی چیپست‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و ۷۶۵ گذشته بنابراین منتظر معرفی تراشه موبایل جدید در نمایشگاه CES 2020 نباشید. هدف کوالکام از شرکت در این رویداد به نمایش پیشرفت های نسل پنچم شبکه در حوزه ماشین های خودران و لوازم خانگی خلاصه می شود.

همانطور که دیدیم CES 2020 میزبان جدیدترین ابداعات و دستاوردهای دنیای فناوری خواهد بود که برای اطلاع از آنها در سریع ترین زمان ممکن می توانید سایت دیجیاتو و صفحات ما در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید.

دیجیاتو
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما