صنعت فرش، اشتغالزا و ارز آور است

1398/10/15

رئیس مرکز ملی فرش ایران:
صنعت فرش، اشتغالزا و ارز آور است
توسعه صنعت فرش هم اشتغالزاست و هم توسعه صادرات آن ارز آور استو از سوی دیگر عرضه فرش دستباف ایران در دنیا فرهنگ صلح و دوستی را می‌گستراند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: حضور جوانان در سرمایه‌گذاری، تولید،صنعت فرش، اشتغالزا و ارز آور است بازاریابی و صادرات فرش دستباف این حوزه را متحول خواهد کرد و در شرایط کنونی صنعت فرش به جوانان نیاز دارد.

فرحناز رافع دیشب در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در مشهد افزود: فرش دستباف ایران با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به تحول دارد که بافنده به تنهایی قادر به تحقق آن نیست و علاوه بر مرکز فرش ایران، نیاز به هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم در این حوزه احساس می‌شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: با کمترین هزینه در حوزه فرش دستباف می‌توان بیشترین اشتغال را ایجاد کرد، لذا باید جوانان وارد عرصه تولید فرش دستباف یا صنایع جانبی آن شوند.

وی یکی از مشکلات عمده صنعت فرش کشور را صنایع جانبی و بازاریابی دانست و اظهار داشت: اگر جوانان بویژه شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه فعالان حوزه فرش دستباف را یاری دهند، حرکت در مسیر صنعت فرش سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز مردم در زمینه شناسایی فرش دستباف در بازارهای داخلی دچار مشکل هستند گفت: باید جوانان را به سویی هدایت کرد که تولیدات خود در صنعت فرش دستباف را وارد بازارهای ملی و جهانی کنند.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: مشکلاتی در زنجیره ارزش در فرش وجود دارد که به همین علت میزان صادرات فرش از کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

رافع با اشاره به حضور پررنگ جوانان در نمایشگاه تخصصی فرش مشهد ادامه داد: برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع جانبی فرش از موارد مغفول در این صنعت است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در فضایی به گستره پنج هزار مترمربع با حضور ۳۲ شرکت فعال در زمینه تولید فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم و جاجیم تا ۱۶ دی ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

صداوسیما

برچسب ها:

صنعت ،فرش دستباف 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما