طرح ساماندهی بازار لوازم خانگی استان بوشهر آغاز شد

1398/10/17

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد:
طرح ساماندهی بازار لوازم خانگی استان بوشهر آغاز شد
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ساماندهی بازار لوازم خانگی در این استان با هدف جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق آغاز شد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ابوالقاسم محمد زاده جمع خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از قاچاق کالا و شفافیت شبکه توزیع همه لوازم خانگی ساخت داخل و وارداتی موجود در بازار باید شناسه کالا دریافت کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه به تمامی تشکل‌های صنعتی و واحدهای تولیدی اعلام شده‌است برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

محمدزاده ادامه داد: در سطح بازار هم با هماهنگی و اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیع کنندگان لوازم خانگی انجام شد باید در اسرع وقت برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

وی یادآور شد: در شهریور سال ۱۳۹۵ آیین نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد و پیرو آن دستورالعمل اجرایی ثبت و گرفتن شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین شد.

محمدزاده یادآور شد: این گروه مشمول هفت قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی بود که در ابلاغیه جدید پکیج نیز به آن اضافه شده‌است.

وی اضافه کرد: این قدم نخست است و در قدم‌های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهد شد و باید تولید کنندگان و واردکنندگان اقدام به ثبت، گرفتن و نصب شناسه کالا کنند.

ایرنا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما