گلایه کسبه تایبادی از قیمت لوازم خانگی

1398/10/21

گلایه کسبه تایبادی از قیمت لوازم خانگی
مدیر یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی و صوتی تصویری شهرستان تایباد در گفت: از ابتدای امسال قیمت اجناس با برندهای معروف افزایش چشمگیری داشته اما برخی کارخانه‌های داخلی قیمت‌ها را ثابت نگه داشته‌اند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مدیر یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی و صوتی تصویری شهرستان تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: درحال حاضر مدت چهارماه است که قیمت‌ها در بخش لوازم خانگی ثابت شده اما همچنان قدرت خرید مردم رو به کاهش است و بیشتر لوازم ضروری مانند یخچال، لباسشویی و تلویزیون به فروش می‌رسد.

وی افزود: قیمت لوازم خانگی در مقایسه با 10 سال گذشته چندین برابر افزایش داشته درصورتی که درآمد مردم تفاوت چندانی نکرده است.

این فروشنده تایبادی که مدت 20 سال است به این حرفه مشغول می‌باشد، بیان کرد: حدود 25 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با وضعیت کنونی نسبت به سرمایه‌گذاری سود حاصله صفر است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت فعلا در قیمت‌ لوازم خانگی تاثیری نداشته، گفت: ما به دلیل اینکه اجناس را به صورت عمده خریداری می‌کنیم با خودروهای سنگین حمل می‌شود و همین امر سبب شده تا در کرایه بار تغییری ایجاد نشود.

وی با اشاره به اعتمادسازی تصریح کرد: شفاف‌سازی قیمت برای مشتریان یکی از راه‌های اعتمادسازی است که در تمام طول فعالیت در این حوزه همیشه رعایت شده است، همچنین ارائه فاکتور رسمی، فرصت را برای مشتری فراهم کرده تا با دسترسی به سایت لوازم خانگی قیمت‌ها محاسبه کند.

وی عنوان کرد: برای کسب درآمد حلال، رضایت مشتری شرط اول است کاسب موفق باید شرایط خریدار را درنظر بگیرد و با توجه به وضعیت اقتصادی اخلاق‌مداری را همراه همیشگی فعالیت اقتصادی کند. فروشگاه لوازم خانگی رحیمی تنها فروشگاهی است که تمامی اجناس آن قیمت‌گذاری شده و به مشاهده عینی خریدار می‌رسد.

در ادامه مدیر یک فروشگاه مواد غذایی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها مردم دیگر قدرت خرید کلی را ندارند و به صورت روزانه مایحتاج را خریداری می‌کنند.

وی افزود: موادغذایی یکی از سری اقلام مصرفی بشمار می‌رود که مردم نیاز روزانه دارند و هرچه قیمت افزایش یابد به ناچار باید آن را تهیه کنند فقط خریدها محدودتر شده است.

وی مطرح کرد: افزایش قیمت‌ها برای فروشندگان هم بی‌تاثیر نبوده ما هم در این حوزه به دلیل بالا رفتن قیمت مجبور به حذف بیشتر کالاهای غیرضروری شده‌ایم.

او با اشاره به خریدهای اقساطی عنوان کرد: یکی از دلایلی که سبب جلوگیری از کاهش مشتری می‌شود کوچک بودن شهر و آشنایی افراد با یکدیگر است که به صورت تعاملی و اقساطی اجناس خرید و فروش می‌شود شاید همین عامل سبب شده مشتریان ثابت باشند و مایحتاج خود را تامین کنند.

این فروشنده مواد غذایی اظهار کرد: در گذشته مشتریان بیشتر دنبال کیفیت اجناس بودند اما افزایش قیمت‌ها عاملی شده تا خریدار تنها به قیمت کالا توجه کند تا بتواند نیاز روزش را برطرف سازد.

وی تاکید کرد: درست است نسبت به سرمایه‌گذاری انجام شده سود حاصله بسیار کم است اما برکت در مال براثر رضایت مشتری بدست می‌آید؛ یک فروشنده موفق باید مشتریان خود را ثابت کند و همیشه به دنبال سود کم و رضایت بیشتر باشد.

در ادامه یکی از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در تایباد با اشاره به تاثیر افزایش قیمت در فروش گفت: با وجود بالارفتن قیمت اجناس، فروش در این حوزه بسیار کاهش یافته و تنها محصولات پرمصرف با قیمت‌های پایین‌تر نظر مشتریان را جلب می‌کند.

وی افزود: کاهش قدرت خرید در مردم سبب شده تنها سراغ کالاهایی بروند که بیشتر نیازهای خانواده را برطرف می‌کند.

وی بیان کرد: تورم اقتصادی علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم وضعیت را برای فروشندگان نیز مختل کرده است درآمد حاصله از فروش محصولات نسبت به سرمایه‌گذاری انجام شده و کرایه‌ها بسیار پایین است.

در ادامه نظرات مردم هم در این خصوص اینگونه بود که بالارفتن قیمت‌ها سبب شده رفت و آمدها کمرنگ شود، خریدها به حداقل برسد، جوانان رغبتی برای تشکیل زندگی نداشته باشند، زوج‌های جوان به جای اینکه به داشتن فرزند فکر کنند برای تامین کمبودهای زندگی تلاش می‌کنند، همچنین بسیاری از مراسماتی که جزو سنت‌های دیرین بشمار می‌رود با وجود گرانی‌ها به حداقل رسیده و یا به طور کامل حذف شده است.

ایلنا

برچسب ها:

قیمت ،لوازم خانگی ،تایباد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما