واردات لوازم خانگی باید به صورت هوشمند انجام شود

1398/10/22

واردات لوازم خانگی باید به صورت هوشمند انجام شود
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی بر لزوم واردات هوشمند لوازم خانگی تأکید کردند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور و مهندس حمید رضا منصفی عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی در خصوص واردات هوشمند لوازم خانگی و طرح شناسه کالا صبح امروز صحبت کردند.

میری بیان داشت: تا وقتی که تولیدکنندگان، بازار داخلی را اشباع کنند ما هیچ نیازی به واردات لوازم خانگی نداریم.

وی از محاسبه دقیق میزان نیاز بازار و تولید داخل از طریق برگزاری همایش ها و نشست هایی با تولیدکنندگان خبرداد و گفت: تولیدکنندگان برای تولید میزان دقیقی از کالاها تعهد خواهند داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور با بیان اینکه کالای قاچاق ۳۰ درصد بازار را تامین می کند افزود: اجرای طرح شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه توسط اتحادیه و سازمان های دیگر جلوی کالای قاچاق گرفته می شود بنابراین در چنین شرایطی یا تولیدکنندگان باید بازار را تامین کنند و یا اینکه اجازه واردات هوشمند داده شود.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه ظرفیت تولیدی در این حوزه کفاف نیاز بازار را نمی دهد گفت: در حال حاضر واردات کولر گازی به همین دلیل، قانونی و آزاد شد و دومین بحث ما با وزارت بازرگانی هم درخصوص واردات ماشین ظرفشویی است.

مرتضی میری بر واردات هوشمند لوازم خانگی تأکید کرد و گفت: واردات برخی کالاهای لوازم خانگی باید به صورت کنترل شده و هوشمند آزاد شود.

منصفی عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی کشور گفت: طبق مصوبه دولت، واردات لوازم خانگی به صورت رسمی و قانونی ممنوع است و فقط برخی کالاهایِ بدون توجیه اقتصادی و آن هم در حد بسیار کم وارد کشور می شوند.

وی با اشاره به واردات دو دسته کالا از مبادی غیررسمی به داخل کشور بیان داشت: معمولا کالاهای قاچاق از مبادی گمرکی پر رفت و آمد وارد نمی شوند یعنی کالاهای مورد نیاز بازار مانند یخچال و لباسشویی به صورت ته لنجی و کوله بری وارد کشور می شوند.

عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی کشور مطرح کرد: اگر دولت این انگیزه را از قاچاقچیان و سودجویان بگیرد و واردات هوشمند را آزاد کند خود به خود سود قاچاقچیان هم کمتر خواهد شد.

منصفی افزود: عده ای برندهای گمنام اعم از تولیدات داخلی و خارجی را برند سازی و با گارانتی های متفرقه در بازار توزیع می کنند که نهایتاً هم مصرف کننده ضرر می بیند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما دو دسته واردکننده داریم؛ واردکنندگان با سابقه ای که یک یا دو محصول را وارد می کنند و ضمن ارائه خدمات پس از فروش خط انتقال تولید را هم انتقال می دهند اما برخی واردکنندگان موقتی و بر اساس میزان سود کالاهای مختلف را وارد کشور می کنند.

عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی کشور مطرح کرد: اگر واردات از طریق افراد مطمئن و زیر نظر وزارت بازرگانی و صمت با پرداخت عوارض قانونی انجام شود من افزایش درآمد دولت و ثبات قیمتی انگیزه قاچاقچیان نیز کمتر خواهد شد.

ال کا ایران

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قاچاق ،واردات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما