تاثیر طرح فرشها در کاهش صادرات

1398/10/22

تاثیر طرح فرشها در کاهش صادرات
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به روز نبودن طرحهای فرش ایرانی در رقابت موثر در بازارهای جهانی و کاهش صادرات آن به دیگر کشورها موثر است.
به گزارش دنیای لوام خانگی، سید حسن قاضی عسگر با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از قطب های تولید فرش دستباف در کشور شناخته می شود، اظهار داشت: سهم صادرات استان اصفهان در تولید فرش یک میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار است و رتبه پنجم صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در شرایط تحریمهای ناجوانمردانه با تکیه بر صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی می توان به توسعه صادرات اقلامی مانند فرش یاری رساند اما فعالان بخش خصوصی در زمینه فرش، بازارهای مهمی مانند ایالات متحده و چین را از دست داده اند که بخشی از آن به علت عدم پاسخ به نیاز بازار و کمبود طرح های به روز در بازارهای جهانی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سهم اصفهان از صادرات فرش هرسال با کاهش مواجه بوده است، تصریح کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر بافنده فرش فعال وجود دارد که ۸۰ هزار نفر از این تعداد در شهرستان اصفهان فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: این افراد با مشکلاتی مانند کمبود و گرانی مواد اولیه تولید فرش دستباف، از دست دادن بازارهای صادراتی در اثر تحریم های ناجوانمردانه، امانی فروشی و تعداد بسیار اندک بیمه شدگان فرش نسبت به بافندگان دست به گریبانند که با احصای این مشکلات به دنبال راه حلی برای رفع آنها هستیم.

مهر

برچسب ها:

فرش ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما