زنجیره فرش کرمانشاه تکمیل می‌شود

1398/10/23

زنجیره فرش کرمانشاه تکمیل می‌شود
مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبار، سال آینده ساخت ۲ واحد فرآوری و رنگرزی پشم و همچنین پرداخت فرش برای تکمیل زنجیره فرش در کرمانشاه آغاز می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، قدرت‌الله احمدی، یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرش استان کرمانشاه را عدم تکمیل زنجیره پشم تا فرش و سپس فروش آن دانست و افزود: در همین زمینه برنامه‌هایی برای تکمیل این زنجیره در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این برنامه شامل ساخت ۲ واحد اصلی برای تکمیل زنجیره فرش است که یک واحد در بخش فرآوری و رنگرزی پشم فعالیت دارد و واحد دیگر در زمینه پرداخت فرش است.

مدیر تعاونی فرش‌دستباف روستایی استان کرمانشاه بیان کرد: در بخش واحد رنگرزی، پشم از دامداران خریداری شده و پس از فرآوری و رنگرزی به نخ آماده تبدیل می‌شود، ظرفیت پیش‌بینی شده برای این واحد هزار تن پشم در سال است.

احمدی گفت: در واحد دیگر نیز برای فرش تولیدی اقدامات پرداخت، شست و شو و دارکشی انجام می‌شود تا برای ورود به بازار آماده شود.

وی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ساخت این ۲ واحد را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر اعتبار تامین شود می‌توانیم کار ساخت آنها را سال آینده آغاز کنیم.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه معتقد است، چون این ۲ واحد در کارگاه‌ها و سوله‌های موجود ساخته می‌شود و بخش قابل توجهی مواد اولیه و امکانات مورد نیاز آنها در داخل استان وجود دارد، زمان زیادی برای راه‌اندازی آنها صرف نخواهد شد.

احمدی اضافه کرد: در واحد فرآوری هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و با راه‌اندازی واحد پرداخت نیز با توجه به تاثیر آن بر افزایش تولید، ۱۰ هزار قالیباف دیگر پای کار خواهند آمد.

وی تاکید کرد: بنا داریم واحد فرآوری پشم را در سنقر و واحد پرداخت فرش را در مرکز استان راه‌اندازی کنیم.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه راه‌اندازی این ۲ واحد را گام مهمی برای تکمیل حلقه زنجیره فرش استان دانست و اظهار کرد: هم اکنون بخشی از این اقدامات به صورت سنتی برای بافندگان صورت می‌گیرد، اما با توسعه و تکمیل زنجیره فرش هم نخ مرغوب و با کیفیت در اختیار بافندگان خواهد بود و هم فرش پس از پرداخت با شکل بهتری وارد بازار می‌شود.

همشهری

برچسب ها:

فرش دستباف ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما