وضعیت صنعت لوازم خانگی در سال آینده بهتر خواهد شد

1398/10/26

وضعیت صنعت لوازم خانگی در سال آینده بهتر خواهد شد
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت صنعت لوازم خانگی ایران در سال 99 گفت : ما در سال 98 نسبت به سال گذشته نیز در تمامی بخش ها افزایش تولید داشته ایم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، عباس هاشمی افزود : خوشبختانه به واسطه برنامه ریزی های صورت گرفته و ورود دو برند جدید به بازار لوازم خانگی ایران، تا انتهای سال افزایش تولید بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

وی ادامه داد : طی چند روز آینده میز تعمیق ساخت داخل نیز انجام خواهد شد. به واسطه داخلی سازی های صورت گرفته نزدیک به 250 میلیون یورو کاهش ارزبری داشته ایم. در طی فرایند داخلی سازی قطعات، قطعه سازان داخلی عملکرد خوبی داشته اند و با تامین قطعات از همین تولیدکنندگان توانستیم کاهش ارزبری چشمگیری را تجربه کنیم.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت : رویه تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی ادامه خواهد داشت و پیش بینی می کنیم سال 1399 برای صنعت لوازم خانگی ایران، سال خوبی باشد.

عباس هاشمی؛ مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش تر گفته بود « گردش مالی تولیدات لوازم خانگی سالیانه حدود ۵.۵ تا ۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. صنعت لوازم خانگی را می توان جزو یکی از مهم ترین صنایع دانست. او با اشاره به روند بومی سازی در صنعت لوازم خانگی، اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی در کشور‌های در حال توسعه از مرحله اول که تولید تحت لیسانس است شروع و به مهندسی معکوس، اصلاح و طراحی پایه و نوآوری ختم می‌شود. هم اکنون با توجه به این فرآیند می‌توان گفت صنعت لوازم خانگی ایران در بخش اصلاح و طراحی قرار دارد تا به طراحی پایه و نوآوری برسد. وزارت صمت استراتژی کلی را در صنعت لوازم خانگی پیش گرفته است.»

بنا بر آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، تولید یخچال فریزر و لباسشویی در نیمه نخست سال جاری به ترتیب افزایش 13.6 و 13.4 درصدی را تجربه کرده اند و رقم تولید آن ها برابر با 595 هزار و 500 و 291 هزار و 400 دستگاه شده است.

علاوه براین، تولید کولر آبی نیز طی این مدت در مقایسه به 6 ماه اول سال 97 رشد 2.1 درصدی داشته و از 552 هزار و 500 دستگاه به 564 هزار و 200 دستگاه رسیده است.

تولید تلویزیون علیرغم افزایش تولید لوازم خانگی در بخش های دیگر مانند یخچال فریزر به نسبت نیمه نخست سال گذشته افت 9 درصدی داشته و 350 هزار و 100 به 318 هزار و 500 دستگاه تلویزیون رسیده است.

ال کا ایران

برچسب ها:

لوازم خانگی ،صنعت ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما