تشک طبی؛ راهکاری برای کاهش کمردرد

1398/11/14

تشک طبی؛ راهکاری برای کاهش کمردرد
آیا تشک می‌تواند عامل کمردرد شما باشد؟ افرادی که از درد کمر رنج می‌برند، به خوبی می‌دانند که پیدا کردن علت دقیق کمردرد بسیار سخت است و هیچ‌وقت نمی‌توان پاسخی روشن به آن داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، کمر و ستون فقرات از حساس‌ترین بخش‌های بدن انسان هستند که می‌توانند روی هر چیزی اثر بگذارند. بسیاری از ما نیز در یکی یا هر دو این مفاصل، حداقل یک‌بار احساس درد داشته‌ایم. متاسفانه، در اغلب موارد نیز مردم نمی‌دانند که بهترین راه برای کاهش احساس درد چیست. هرچند، در اینجا یک سوال دیگر نیز مطرح می‌شود که معمولاً بیشتر مردم نسبت به آن بی‌توجه هستند:

آیا تشک هم باعث تشدید درد کمر می‌شود؟

بیدار شدن از خواب با کمردرد


افرادی که بعد از بیدار شدن از خواب، از بد خوابیدن خود شکایت دارند و می‌گویند خواب خوبی را تجربه نکرده‌اند، احتمالاً تشک نامناسبی دارند. آنها علاوه بر محروم کردن خود از خوابی راحت، هم‌زمان با استفاده از تشک نامناسب به کمر خود نیز آسیب می‌زنند.

اگر همیشه با کمردرد از خواب بیدار می‌شوید، تشک نخستین چیزی است که باید به آن مشکوک شوید.

این دقیقاً همان جایی است که مردم همیشه از آن غافل می‌شوند، در حالی که یک سوم از عمر خویش را روی تشک و در رخت‌خواب سپری می‌کنند. مورد دیگری که باید به آن توجه داشت، عادت‌های بد خواب است؛ پیدا کردن عادات بد خواب، بدون آنکه متوجه آنها شوید، اصلاً سخت نیست. در نتیجه تمام این اتفاقات نیز می‌توانید کمردرد را تجربه کنید.

چه راهی برای تغییر عادات بد خواب وجود دارد؟

نخستین چیزی که برای جلوگیری از کمردرد باید به آن توجه داشت، زمان به اوج رسیدن درد کمر است. آیا علائم درد، نخستین چیزی هستند که بعد از بیدار شدن از خواب متوجه آنها می‌شوید؟ آیا فعالیت‌های خاصی به بهبود یا تشدید درد کمک می‌کنند؟ با پاسخ به این پرسش‌ها می‌توان دید بهتری نسبت به موضوع پیدا کرد.

تمرینات کششی بسیاری هست که با انجام آنها می‌توان تا حدی از درد کمر جلوگیری کرد؛ ولی به یاد داشته باشید که انجام بیش از حد یا سنگین این تمرینات می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. همچنین پیش از ورزش مطمئن شوید بدن شما آماده تمرینات هست.

چند سال از خرید تشک شما می‌گذرد؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که با استناد بر آن می‌توان تشک را عامل کمردرد دانست، قدیمی بودن تشک است. فقط پنج سال طول می‌کشد که تشک شما کاملاً مستهلک شود و همین می‌تواند نقطه شروع ایجاد مشکلات مختلف برای کمر شما باشد. بسیاری از مردم، از تشک برای ۱۰ سال یا بیشتر استفاده می‌کنند؛ این تصمیم می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را برای شما و ستون فقرات‌تان به همراه داشته باشد. بدتر اینکه شما می‌توانید این مشکلات را با استفاده بیشتر از تشک خود تشدید کنید.

بی‌شک قیمت تشک جدید ممکن است کمی بالا باشد، اما برای بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از بروز مشکلات مختلف، باید خرید تشک بر اساس یک برنامه منظم و دوره‌ای را حتماً در نظر داشت.

مهر

برچسب ها:

تشک طبی ،کمردرد 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما