ارائه وام برای خریداران فرش دستباف

1398/11/14

ارائه وام برای خریداران فرش دستباف
رئیس مرکز ملی فرش ایران از هماهنگی برای اختصاص وام خرید فرش دستباف خبر داد و گفت: ارایه تسهیلات به تولیدکنندگان و خریداران فرش دستباف در دستور کار قرار دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فرح‌ناز رافع در دیدار با اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران، گفت: فرش دستباف ظرف چندساله گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و تکیه اقتصاد کشور بر نفت، مانع فراهم آوردن بستر لازم برای توسعه فرصت‌های شغلی و صادرات شده است.

وی افزود: در حوزه ترویج هنر- صنعت فرش دستباف که تعداد زیادی شغل به آن وابسته است، کار درستی انجام نشده است.

رافع گفت: یکی از مشکلات اصلی فرش دستباف ایران در بخش داخل، عدم زیرساخت مناسب برای ترغیب و ترویج بازار فروش و در بخش خارجی نداشتن مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی و عدم نظارت درست بر زنجیره تأمین فرش است؛ این در حالی است که میزان مطالبه گری بخش خصوصی و مشوق‌ها بسیار کم بوده است.

وی تسهیلات برای تولیدکنندگان، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید فرش، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، ایجادتقاضا و خلق ارزش برای فرش دستباف و مدیریت دانش فنی با هدف تدوین تجربیات نخبگان فرش برای آیندگان را از برنامه‌های مرکز برشمرد.

رافع گفت: تقویت برندینگ فرش دستباف ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر با شناسنامه دار کردن فرش، هویت بخشی، مشتری مداری و گارانتی فروش محقق می‌شود.

از مهمترین مطالبات اعضای اتحادیه صنف فروشندگان فرش دستباف تهران می‌توان به تخصیص بیمه تأمین اجتماعی به بافندگاه واقعی، توجه خاص به تبلیغات، تولید فرش‌های با کیفیت، برطرف ساختن مشکلات بانکی، حضور در نمایشگاه‌ها به صورت گروهی، استفاده از نظرات پیشکسوتان فرش، جلوگیری از تعدد نمایشگاه‌های داخلی با کیفیت نازل، بررسی سلیقه مشتری در نمایشگاه فرش دستباف تهران، اشاره کرد.

مهر

برچسب ها:

فرش دستباف ،تسهیلات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما