راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

1398/12/03

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند
تلویزیون های هوشمند در چند سال گذشته پیشرفت بسیاری داشتند و امروزه این دستگاه های رسانه ای، ابزارهایی مدرن شدند که هیچ شباهتی به گذشته ندارند. شرکت هایی بزرگی چون سامسونگ، ال جی، سونی و چندی دیگر در این عرصه رقابت بسیاری با یکدیگر دارند تا بتوانند بهترین را به مخاطب خود ارائه دهند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، البته در چند سال گذشته سازندگان جدیدی به فهرست افزوده شدند که باید به تی سی ال، روکو، وان پلاس، هوآوی و شیائومی اشاره کرد. ما در این مطلب قصد داریم برای آن دست افرادی که بودجه محدودی جهت خرید تلویزیون هوشمند مناسب دارند، با تلویزیون های هوشمند نسبتا بودجه محور آشنا کنیم.

تلویزیون هایی که طراحی زیبا و کیفیت تصویر خوبی را به مخاطب خود ارائه می دهند. با ما همراه باشید.

بهترین مدل: TCL سری 6

بسیاری از افراد بودجه بسیاری برای خرید تلویزیون هوشمند ندارند و از طرفی با بودجه خود می خواهند گزینه با دوام و کارآمدی تهیه کنند. در این بخش باید به تلویزیون سری 6 شرکت TCL اشاره کرد که نه تنها مدل 4K داشته، بلکه همانند تلویزیون های کوانتوم دات کیفیت رنگ بالایی ارائه می دهند.

TCL با عرضه تلویزیون های باکیفیت و قیمت مناسب سعی کرده چالشی را برای رقبا به وجود آورد. این تلویزیون حتی به پشتیبانی Dolby Vision می پردازد و یک گزینه ارزشمند به حساب می‌آید.

بنابراین در برابر تلویزیون های ساخت ال جی یا سامسونگ گزینه ارزشمندی به حساب می آید.

بهترین کیفیت تصویر: ال جی C9 OLED

اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید باید یک تلویزیون اولد انتخاب کنید. تلویزیون هوشمند C9 OLED ال جی همان مدل موردنظر است که نه تنها طراحی پریمیومی داشته بلکه قادر است تصویری بی نظیر به مخاطب خود ارائه دهد.

صفحه نمایش این تلویزیون رنگ مشکی را پرعمق نشان می‌دهد و از سیستم عاملWebOS برخوردار است. اگر به دنبال تلویزیون هوشمندی هستید که هم در زمینه ظاهری و هم در بخش کیفیت تصویر رضایت مخاطب خود را جلب کند، این گزینه ال جی می تواند کارآمد و جذاب باشد.

گزینه اقتصادی: ویزیو M-Series Quantum

ویزیو برند نام آشنایی در اروپا بوده و همیشه سعی دارد تلویزیون اقتصادی و باکیفیت را در بازار عرضه دارد. در این بین باید به مدل M-Series Quantum این شرکت اشاره کرد که نه تنها طراحی جذاب برای آن در نظر گرفته شد، حتی در زمینه کیفیت تصویر نیز توجه ها را به خود جلب می کند. نمایشگر خمیده نداشته و یک مدل تخت است.

سری M M3 Quantum اگرچه مقرون به صرفه بوده اما قابلیت های بسیاری دارد که تجربه کاربری خوبی رقم می زند. و به لطف قابلیت کم رنگ شدن موضعی محلی ، صفحه نمایش نیز بسیار عالی به نظر می رسد، جایی که ردیف چراغ های LED برای سطح دقیق تر رنگ سیاه صفحه را در قسمت های کوچک روشن یا تاریک می کنند. همچنین به نظر می رسد که ویزیو برنامه ای برای افزایش قیمت آن ندارد.

گزینه ارزشمند: سامسونگ Q900R QLED

ما سطح سیاه صفحه نمایش OLED ال جی را دوست داریم، اما اگر پول کافی وجود داشته باشد، تلویزیون هوشمند سامسونگ Q900R گزینه بهتری محسوب می شود. این تلویزیون به وضوح 8K مجهز بوده و رنگ مشکی را بسیار دقیق نمایش می دهد.

زاویه دید تلویزیون منحصربفرد Q900R سامسونگ قابل توجه بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. نکته مثبت این تلویزیون پشتیبانی از فناوریFreeSync AMD است. قابلیتی که بیشتر مناسب گیمرها بوده و تجربه گیم پلی را شفاف و بی نقص می سازد.

شاید محتوا 8K چندان موجود نباشد اما با همان وضوح 4K نمایش محتوا در سطحی عالی بوده که توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

تلویزیون ارزان اولد: ال جی B9 OLED

اگر درگیر فیلم های ترسناک هستید، فیلم Dark Night یا سایر فیلم هایی با تم تاریک را پیگیر باشید زیرا بهترین راه برای لذت بردن از آنها در تلویزیون OLED است. مشکل این بوده که ، مدل‌هایی مانند LG C9 هزینه های زیادی می طلبد. B9 با همان پنل باکیفیت گزینه ارزنده بوده ، کیفیت تصویر بالایی دارد و رابط کاربری آن دقیقا شبیه به C9 گران قیمت است که در یک مدل مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد. اما پردازش کمی ضعیف تر و جایگاه کوچکتر و با ثبات تری دارد.

البته باید بیان داشت که اگر به دنبال بهترین تلویزیون اولد هستید، شاید محصول ال جی با قیمت مقرون به صرفه خود نتواند نیاز شما را در سطح عالی برآورده سازد و یک مدل مطلوب تلقی می شود.

بهترین گزینه زیر 500 دلار: TCL سری 5

همکاری TCL با روکو باعث شده است تا تلویزیون های آن بسیار پرطرفدار باشد و آنها سزاوار ستایش هستند. سری 6 بیشترین قدرت را در اختیار شما قرار می دهد، اما این تلویزیون سری 5 با وضوح 4K و پشتیبانی از HDR بهترین تلویزیون رده پایه است.

سری 5 دارای روشنایی صفحه بالایی بوده، به این معنی که هیچ تضادی در عمق بیشتر تلویزیون ها در این ویژگی وجود ندارد، اما کیفیت تصویر تا حدی قابل بررسی است. این برای بازی گزینه مناسبی بوده و به نظر می رسد بهتر از مجموعه HD است که در حال حاضر دارید.

ویژگی های مطلوبی توسط TCL برای آن در نظر گرفته شده تا بتواند رضایت مخاطب را جلب کند.

ال کا ایران