تاثیر ویروس کرونا بر صنعت فرش

1398/12/12

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت فرش
معاون سابق بازرگانی شرکت سهامی فرش با بیان اینکه بازار داخلی و صادرات فرش دستباف زیر سایه کرونا قرار گرفته است، می‌گوید رکود بازار بر تمامی بخش‌های اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده است و تقاضای داخلی و صادرات فرش نیز متاثر از این شرایط کاهش داشته است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، علی ملکی‌جو، معاون سابق بازرگانی شرکت سهامی فرش درباره تاثیر گسترش ویروس کرونا بر بازار داخلی و صادرات فرش گفت: «رکود بازار بر تمامی بخش‌های اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده است و تقاضای داخلی و صادرات فرش نیز متاثر از این شرایط کاهش داشته است.»

وی ادامه داد:‌ «وقتی مشکلی ایجاد می‌شود فضای منفی ایجاد می‌کند که ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند. در کالاهایی که به صورت سنتی تولید می‌شوند دخالت دست زیاد است و امکان انتقال بیماری نیز بیشتر است و رکود صنایع دستی علاوه بر کاهش تقاضا به دلیل ترس از رعایت نکات بهداشتی است.»

وضع بازار فرش امسال مانند سالهای گذشته نیست

معاون سابق بازرگانی شرکت سهامی فرش اظهار کرد:‌ «بیشتر خرید مردم به دارو و تجهیزات بهداشتی متمرکز شده است و اولویت‌ها به سمتی حرکت کرده است که بحران وجود دارد. طبیعی است امسال مانند سال‌های گذشته نیست که بتوانیم بازار شب عید فرش را در وضع عادی بررسی کنیم.»

وی افزود: «میزان صادرات فرش دستباف به چین متاثر از وضعیتی که در بازارهای این کشور حاکم است نیز قرار گرفته است. اقتصاد یک زنجیره به هم پیوسته از عوامل است. اگر خریداری وجود نداشته باشد نمی‌توان کالایی فروخت و این گردش نقدینگی است که به رونق بازارها کمک می‌کند.»

ملکی‌جو اظهار کرد:‌ «اولویت‌های تامین کالا در کشورهای درگیر در مسئله کرونا تغییر کرده است و به طور طبیعی بازارهای کالایی تحت بحران به وجود آمده برای چین که 20 درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارد قرار خواهند گرفت.»

پانا
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما