صادرات 7000 مترمربع فرش از سلماس

1398/12/15

صادرات 7000 مترمربع فرش از سلماس
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط قالیبافان سلماس روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، غلامرضا بابایی افزود: سالانه بیش از هفت هزار مترمربع فرش دستبافت توسط یک هزار و 785 نفر قالیباف این شهرستان روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود و زمینه توسعه بیشتر کارگاه‌های قالیبافی در سلماس وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در شهرستان سلماس بیش از چهار هزار واحد صنفی دارای پروانه معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر را فراهم کرده است.

بابایی افزود: همچنین با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان امید می رود که فعالیت های صنفی و صنعتی در این منطقه با توسعه و پیشرفت چشمگیری مواجه شود.

رییس سازمان صمت آذربایجان غربی ادامه داد: در سلماس علاوه بر 110 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال 88 طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و 720 نفر در حال اجرا است.

بابایی تصریح کرد: علاوه بر این، 25 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با حجم سرمایه‌گذاری 466 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 440 نفر در حال اجرا است.

وی افزود: سلماس دارای 21 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 184 میلیارد ریال، اشتغال آفرینی برای 206 نفر، ذخیره قطعی نزدیک به 10 هزار تن و استخراج سالیانه بیش از 334 هزار تن انواع مواد معدنی است که عمده ماده معدنی موجود در این شهرستان سنگ تزئینی مرمر، پوکه معدنی و گچ است.

فارس

برچسب ها:

صادرات ،فرش دستباف ،سلماس 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما