بازار لوازم خانگی دست دوم داغ شده است

1398/12/17

با افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی؛
بازار لوازم خانگی دست دوم داغ شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجایی که قیمت لوازم خانگی در ماه های گذشته افزایش چشم گیری داشته، بازار لوازم خانگی دست دوم داغ شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت لوازم خانگی در ماه‌های اخیر، گفت: اگرچه برخی می‌پندارند، از آنجایی که برندهای ایرانی لوازم خانگی در داخل تولید می شود نباید با رشد نرخ ارز افزایش قیمتی داشته باشند، اما نکته مهم در این بخش توجه به رشد نرخ تورم در ماه های اخیر است، در حال حاضر تولیدکننده داخلی با تورم ۴۰ درصدی روبه رو است.

دستگاه های نظارتی با سوداگران بازار لوازم خانگی برخورد کنند

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه بسیاری از موارد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی مانند فولاد، پلیمر و… از داخل تامین خواهد شد اما قیمت این مواد براساس نرخ صادراتی محاسبه می‌شود، که این مواد در ماه های اخیر با افزایش قیمت مواجه شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر گرانی لوازم خانگی منطبق بر مولفه های اقتصادی نباشد دستگاه های نظارتی باید به این حوزه ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند، اظهار کرد: در برخی موارد افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار ایجاد می شود و تولیدکننده نقشی در آن ندارد در واقع سوداگران و واسطه ها عامل اصلی این گرانی هستند.

افزایش تمایل مردم به تعمیر لوازم خانگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: از آنجایی که قیمت لوازم خانگی در ماه های گذشته افزایش چشم گیری داشته و مردم توانایی مالی کافی برای خرید این محصولات را ندارند بازار لوازم خانگی دست دوم داغ شده یا مردم به جای خرید محصولی جدید به دنبال تعمیر آن هستند.

شفقنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،قیمت 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما