شناسایی 154 سایت فروش لوازم خانگی قاچاق

1398/12/24

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مطرح کرد:
شناسایی 154 سایت فروش لوازم خانگی قاچاق
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از شناسایی 154 سایت فروش لوازم خانگی قاچاق در کشور خبر داد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، مرتضی میری افزود: این سایت ها بدون مجوز نسبت به فروش لوازم خانگی اقدام و حتی درگاه های بانکی در اختیار دارند.

وی اظهارداشت: سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه بانک برچه مبنای به این سایت ها درگاه اختصاص داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: خوشبختانه از اوائل هفته جاری با تعدادی از سایت‌های متخلف که پیشتر شناسایی شده بود از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد و از دسترس خارج شده است.

وی افزود: اگر این مجموعه‌ های مجازی قصد ادامه فعالیت داشته باشند می‌بایست مانند سایر سایت های قانونی اقدام به دریافت مجوز و شناسه کالا کنند و در غیر این صورت فیلتر خواهند شد.

میری اظهارداشت: هم اکنون سایت های زیادی اقدام به عرضه لوازم خانگی با شناسه کالا در سطح کشور می‌کنند.

وی ادامه داد: بازار لوازم خانگی با شیوع ویروس کرونا راکد و فروش ها هم به نصف کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص بازار لوازم خانگی قاچاق نیز به رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون ورود لوازم خانگی قاچاق به کشور در اثر شیوع ویروس کرونا به سمت بانه تغییر جهت داده است.

وی افزود: قبل ازشیوع ویروس کرونا بیشتر لوازم خانگی از بندر گناوه به شکل قاچاق وارد کشور می شد.

میری اظهارداشت: بطورکلی در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا هیچ کالایی از دوبی با لنج به سمت بنادر جنوبی ایران حمل نمی شود.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی در حال حاضر برای بازار لوازم خانگی ورود قاچاق از «بانه» است که خوشبختانه تهمیداتی در این زمینه مدنظرقرار گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: فروشگاه های لوازم خانگی که قادر به دریافت شناسه کالا از واردکنندگان و تولیدکنندگان نبودند قرار شد لیست کالاهای خود را به اتحادیه های سراسر کشور اعلام کنند واین لیست مورد قبول بازرسان است.

وی افزود: تصمیم مدنظر با این هدف به مرحله اجرا درآمد که برای آخرین بار اگر واحدهای فروشگاهی کالای فاقدشناسه در اختیار دارند بتواند برای اقلام مزبور شناسه دریافت و مهلتی که برای آنان در نظر گرفته می شود بطور حتم این اقلام را به فروش برسانددر غیر این صورت کالاها توقیف و با فروشندگان برخورد قانونی خواهدشد.

آریا