نگاهی بر برترین برندهای لوازم خانگی ایرانی

1399/01/30

نگاهی بر برترین برندهای لوازم خانگی ایرانی
تولیدکنندگان داخلی طی سال های اخیر محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کردند اگرچه برای رقابت با بهترین برندهای لوازم خانگی دنیا مسیر طولانی را در پیش داریم اما نمی توان کیفیت خوب و مزایای محصولات ایرانی مانند قیمت مقرون به صرفه و ارائه خدمات پس از فروش درخور مشتری ایرانی را نادیده گرفت.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، بازار لوازم خانگی ایران طی سال های گذشته با چالش های زیادی نظیر گرانی کالاهای خارجی، خروج شرکت های کره ای و عرضه لوازم خانگی تقلبی دست و پنجه نرم می کند. به همین منظور تمایل به خرید لوازم خانگی ایرانی به دلیل قیمت مناسب تر و البته اطمینان از اصل بودن کالا در میان مشتریان افزایش پیدا کرده است. در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی بپردازیم.

معرفی بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی برای زوج های جوانی که به دنبال خرید جهیزیه هستند می تواند کمک کننده باشد و مناسب ترین محصول را هنگام خرید انتخاب کنند.

برندهای معروف لوازم خانگی ایرانی

صنعت لوازم خانگی ایران پر از برندهای ریز و درشت است اما برندهای معروف لوازم خانگی ایرانی در حقیقت همان هایی هستند که سهم بیشتری از بازار لوازم خانگی ایران را در اختیا دارند. با وجود انواع مارک لوازم خانگی ایرانی که هر یک به اندازه توان خود، سهم بازار کسب کرده اند، انتخاب بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی کمی دشوار خواهد بود.

بر اساس گفتگویی که ال کا ایران در گذشته با یکی از کارشناسان صنعت لوازم خانگی صورت گرفته بود، اگر بخواهیم به لیست برندهای لوازم خانگی ایرانی اشاره کنیم، باید بگوییم مارک های لوازم خانگی ایرانی بیش از 250 عدد است. برندهایی که شاید خیلی از مخاطبان این حوزه تا به حال نام آنها را نیز نشنیده اند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم به دنبال لیست برندهای لوازم خانگی ایرانی نباشید.

همانطور که پیش‌تر گفتیم در این گزارش قصد داریم تا شمارا برندهای برتر لوازم خانگی ایرانی آشنا کنیم. البته لازم به ذکر است که این گزارش بر اساس المان های تحریریه ال کا ایران نوشته شده و شاید در این لیست نام چند مارک خوب لوازم خانگی ایرانی جا مانده باشد. در این رابطه شما می توانید نظرات خود را در همین صفحه برای ما ارسال کنید تا اگر مارک خوب لوازم خانگی ایرانی از قلم جا افتاده باشد، توسط شما مخاطبان به دیگر افراد معرفی شوند.

بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی چیست

برای رسیدن به این پرسش که بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی چیست باید سری به بازار لوازم خانگی و خریداران این بازار بزنید. شرکت هایی سهم بیشتری از بازار را دارند که پس از سال ها فعالیت هنوز هم از چشم مخاطب دور نیستند. یکی از روش های شناسایی بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی ، بررسی بازارهای بزرگ لوازم خانگی در کلانشهر های کشور است. هر برندی حضور پر رنگ تری در این بازارها داشته باشد می تواند در رده بندی بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی جای گیرد. البته این کلام به صورت مطلق نمی تواند درست باشد چرا که برندی می تواند با پشتوانه تبلیغاتی گسترده وارد بازار شود و از طرفی کیفیت نیز نداشته باشد.

حضور مستمر در طی سال های طولانی و البته با نمودار کم نوسان و پایدار می تواند یکی دیگر از المان های کیفیت باشد و شما را به پاسخ پرسش بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی چیست برساند که در ادامه بیشتر در این خصوص خواهیم گفت.

بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه

برای خرید جهیزیه مناسب پیش از هر چیزی باید لیست کاملی از خریدهای مورد نیاز خودرا تهیه کنید. در واقع خرید جهیزیه مناسب خود یک توانایی محسوب می شود چرا که باید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، اولویت های خودرا مشخص کرده و سپس به سراغ بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه بروید.

حال که به لطف افزایش قیمت دلار و خروج شرکت های خارجی از بازار لوازم خانگی ایران، خرید لوازم خانگی خارجی دست نیافتنی شده و احتمالا دیگر به دنبال اسامی های مارک لوازم خانگی ایتالیایی و یا لوازم خانگی آلمانی نیستیم، شرکت های تولیدکننده داخلی می توانند گزینه های مناسبی برای خرید باشند. اما روند شناسایی بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه مانند پیدا کردن مارک خوب لوازم خانگی ایرانی خواهد بود با این تفاوت که باید ببینیم برند لوازم خانگی ایرانی مورد نظر در زمینه تولید وسایل آشپزخانه چه میزان تجربه دارد. آیا تولید لوازم آشپزخانه را به تازگی آغاز کرده یا خیر؟ شما می خواهید علاوه بر کالاهای بزرگ به سراغ خرید کالا کوچک آشپزخانه نیز بروید در نتیجه منطقی خواهد بود که به دنبال بهترین مارک لوازم برقی کوچک بگردید.

قطعا شرکت هایی که به صورت تخصصی در حوزه لوازم آشپزخانه فعالیت می کنند، اگر خدمات پس از فروش خودرا برون سپاری نکرده باشند، در لیست بهترین مارک لوازم برقی کوچک جای خواهند گرفت. گرچه برون سپاری خدمات به خودی خود فرایند بدی محسوب نمی شود اما به نظر نگارنده به دلیل ازدحام بیش از حد برندهای لوازم خانگی در ایران، برون سپاری خدمات پس از فروش به شرکت هایی که خدمات 100 ها برند را ارائه می دهند در اولویت دوم خواهد بود چرا که شرکت هایی که به صورت اختصاصی خدمات ارائه می دهند گزینه قابل اعتمادتری هستند. پس در انتخاب بهترین برند لوازم خانگی ایرانی ، بهترین مارک لوازم خانگی ایرانی برای جهیزیه ، بهترین مارک لوازم برقی کوچک و هر بهترین دیگری، موارد گفته شده را به یاد پسپارید.

خرید لوازم خانگی ایرانی با کیفیت چه مزایایی دارد؟

خرید لوازم خانگی ایرانی با کیفیت در شرایط کنونی جامعه و با توجه به شعار جهش تولید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و در واقع افراد می توانند با خرید کالاهای ایرانی در توسعه اقتصاد و اشتغال کشور نقش به سزایی را ایفا کنند.

شرکت بازرسی و کیفیت ایران در سال گذشته طی یک نظرسنجی از مراجعین نمایشگاه به بررسی بازار لوازم خانگی و برندهای ایرانی پرداخت. در ذیل نتیجه نظرسنجی در پاسخ به این که تولید کالا و لوازم خانگی ایرانی تا چه میزان بر اشتغال زایی تاثیر گذار است؟ را مشاهده می کنید.

علاوه براین، مزایا لوازم خانگی داخلی نسبت به محصولات خارجی مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس نظرات مراجعه کنندگان، اعتماد به تولید داخلی، تکنولوژی و تنوع محصولات از دلایل اصلی برای خرید عنوان شد.

پس از بررسی لوازم خانگی ایرانی با کیفیت در ادامه قصد داریم تا به معرفی کامل بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی و البته محصولات آن ها بپردازیم.

امرسان (تولید کننده یخچال های رنگی و هوشمند)

شرکت ایرانی امرسان برای نخستین بار در سال 1360 توسط آقای سلطان حسین فتاحی افتتاح شد. نخستین یخچال فریزرهای این تولید کننده ایرانی در سال 1366 روانه بازار شد. این شرکت در حال حاضر در زمینه تولید انواع یخچال فریزر، اجاق گاز، جاروبرقی و ماشین لباسشویی فعالیت می کند. مزایا زیادی نظیر تنوع محصولات، عرضه یخچال فریزر با طراحی و رنگ بندی فوق العاده، گارانتی سه ساله، قیمت مناسب و بهره بردن از قابلیت های هوشمند منجر شده تا این برند در لیست بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی قرار بگیرد.

مهمترین وجه تمایز امرسان در مقایسه با سایر برندهای ایرانی توجه ویژه به دکوراسیون منزل و البته تولید یخچال فریزرهای هوشمند است.امرسان عنوان نخستین تولید کننده یخچال فریزر هوشمند را یدک می کشد و به علاوه اقدام به فروش یخچال فریزرهای طرح اسمگ و ساخت لوازم خانگی های متناسب با این یخچال های رنگی کرده است. در ادامه به معرفی یکی از یخچال های امرسان می پردازیم.

یخچال فریزر امرسان مدل TF16T329CLA

نمودار مصرف انرژی:++A

گنجایش یخچال: 223 لیتر

تعداد طبقات: 4

سیستم کاهش دهنده مصرف انرژی

طبقات شیشه ای نشکن

قیمت: 5.550.000 تومان

اسنوا (تولید لوازم خانگی با تنوع بالا)

شرکت اسنوا و یا (ارکان ساختار نوین ایرانیان) کار خود را با تولید اجاق گاز و کولر آبی در سال 1384 آغاز کرد و هم اکنون انواع مختلفی از لوازم خانگی را به بازار عرضه می کند. مهمترین ویژگی این تولید کننده استفاده از تکنولوژی و روش های روز دنیا برای ساخت محصولاتش است. به طوری که برخی از لوازم خانگی های این شرکت به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر می شود.

برند اسنوا در سال 1392 طی دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان 100 برند برتر ایران انتخاب شد و از دیگر گواهینامه های این برند گواهینامه CE Marking برای صادرات اجاق گاز به اروپا و همچنین ISO 9001:2008 اشاره کرد. مشخصات یکی از محصولات اسنوا به شرح ذیل است. براساس نظرسنجی های انجام شده در سال 98، اسنوا در جایگاه نخست محبوب ترین برند قرار گرفت.

یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2320SS

نمودار مصرف انرژی: A+

گنجایش یخچال:32 فوت

تعداد طبقات:5

اخطار باز ماندن درب: بله

حسگر هوشمند تشخیص دما

قیمت: 20.900.000 تومان

ایکس ویژن (سابقه دیرینه در تولید تلویزیون با کیفیت)

برند ایکس ویژن در سال 1385 توسط شرکت مادیران به منظور تولید تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری راه اندازی شد و از سال 1395 به تولید دیگر محصولات خانگی نظیر ماشین لباسشویی، دستگاه تصفیه هوا و یخچال فریزر مشغول شد.تلویزیون های ایکس ویژن با استقبال مشتریان مواجه شدند و از قابلیت های آن ها می توان به رزولوشن و کیفیت بالا و قابلیت های هوشمند اشاره کرد.

ماشین لباسشویی و یخچال فریزرهای ایکس ویژن نیز از برچسب انرژی A و بالاتر برخوردار بوده که در نتیجه مصرف انرژی پایین تری دارند. از دیگر مزیت های محصولات ایکس ویژن می توان به تنوع بالا و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته نام برد. تلویزیون های ایکس ویژن در بازار ایران پرطرفدار بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی باشد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XTU725 سایز 55 اینچ

کیفیت تصویر: Ultra HD – 4K

زاویه دید: 178/178 درجه

تعداد بلندگوها: دو عدد

استانداردهای صوتی: دارد

پردازنده: 4 هسته ای

پشتیبانی از HDMI ARC/CEC

قیمت: 10.350.000 تومان

پارس خزر (بهترین مارک لوازم برقی کوچک)

شرکت پارس خزر از عنوان بزرگ ترین تولید کننده لوازم برقی کوچک وبه عبارت دیگر بهترین مارک لوازم برقی کوچک در ایران برخوردار بوده و به دلیل سابقه دیرینه در این بازار و عرضه محصولات با کیفیت در رده ی بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی قرار می گیرد. شرکت پارس خزر در سال 1347 فعالیت خود را با همکاری توشیبای ژاپن شروع کرد و سپس در سال 1361 با نام برند پارس خزر به کار خود ادامه داد که هم اکنون لوازم خانگی های این شرکت با عنوان پارس خزر و سایا در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

این برند باسابقه در حال حاضر به تولید انواع لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، جاروبرقی، زودپز، پلوپز، غذاساز و سرخ کن می پردازد. محصولات پارس خزر در مقایسه با برندهای خارجی از قیمت مناسب تری برخوردار بوده و برای خرید جهیزیه نیز پیشنهاد می شود. در ادامه تلاش شده علیرغم تنوع بالای محصولات این شرکت به بررسی یکی از محصولات آن پرداخته شود.

جارو برقی پارس خزر مدل VC-2200W

نوع جارو برقی: کیسه دار

توان مکش: 2200 وات

سه نوع پاکت دائمی، یکبار مصرف و ضد آلرژی هوا

تعداد سری: 3عدد

قیمت: 1.447.000 تومان

پاکشوما (تولید کننده محبوب لباسشویی و ماشین ظرفشویی)

نام برند پاکشوما برای بسیاری از ایرانیان آشنا بوده و سال هاست که محصولات آن در آشپزخانه های ایرانی جای دارد. پاکشوما یا تولید ماشین لباسشوهایی نیمه خودکار آغاز به کار کرد و امروز شاهد معرفی محصولات مختلفی مانند یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و مایکروفر از این شرکت قدیمی به بازار هستیم.

کیفیت بالا و گارانتی طولانی مدت محصولات پاکشوما منجر شده تا سال های زیادی در سبد محصولات خانواده های ایرانی قرار بگیرد. از افتخارات این برند ایرانی می توان به دریافت گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان برای 6 سال متوالی، عنوان محبوب ترین برند ایرانی در سال های 92 و 93 (در بخش ماشین لباسشویی و ظرفشویی) و جایزه رضایت مندی مشتریان در سال های 91 و 92 اشاره کرد. باید خاطر نشان کرد که در سال 1398 به عنوان دومین برند محبوب شناخته شد.

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل TFU-73401 ظرفیت 7 کیلوگرم

سرعت چرخش موتور:1400 دور در دقیقه

لوله ورودی آب سرد و گرم: بله

رتبه انرژی:+++A

قابلیت اضافه کردن لباس حین کار: دارد

ظرفیت: 7 کیلوگرم

قیمت: 8.000.000 تومان

جی پلاس (تازه وارد اما تولیدکننده تلویزیون های پیشرفته و با کیفیت)

محصولات برند جی پلاس حاصل تجربیات و تلاش گلدیران طی سی سال گذشته است که پس از تشدید تحریم های علیه ایران و خروج برند ال جی و جلب رضایت این برند کره ای، گلدیران تصمیم به معرفی یک برند داخلی گرفت. با توجه به تجربه موفق گلدیران در بازار ایران، مشتریان از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش آسوده خاطر خواهند بود و البته می تواند حاکی از کیفیت مناسب محصولات این برند نیز باشد.

جی پلاس در زمینه تولید انواع لوازم خانگی نظیر تلویزیون، دستگاه تصفیه هوا و یخچال فریزر فعالیت می کند و البته گوشی های هوشمند این برند نیز در اختیار مشتریان قرار گرفته است. محصولات جی پلاس کاملا ایرانی بوده اما از تکنولوژی های روز دنیا بهره برده است. با توجه به این که مدت زمان کمی از عرضه تلویزیون های هوشمند این شرکت به بازار لوازم خانگی ایران می گذرد اما توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. در ادامه با تلویزیون ال ای دی 43 اینچی این برند ایرانی آشنا شوید.

تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل 43JH412N سایز 43 اینچ

تکنولوژی صفحه: LED

کیفیت تصویر: فول اچ دی

HDR: ندارد

زاویه دید گسترده

تعداد بلندگوها: 2عدد

قیمت: 4.149.000 تومان

سام (تولید کننده انواع لوازم برقی های کوچک و بزرگ با کیفیت)

شرکت سام الکترونیک به عنوان تنها نماینده رسمی محصولات سامسونگ در ایران بود و پس از این که سامسونگ مجبور به ترک بازار ایران شد، سام الکترونیک محصولات برند سام را به عنوان جایگزینی برای این برند کره ای معرفی کرد.شرکت سام گروه آتی فعالیت خود را از سال 1392 با تولید لوازم خانگی های کوچک آغاز کرد و هم اکنون به فروش انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ مشغول است. قیمت مناسب و البته خدمات و کیفیت قابل قبول از ویژگی های اصلی محصولات سام تلقی می شود و در واقع این عوامل منجر شده تا در لیست بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی قرار بگیرد.

زودپز سام مدل PC-5733 S

تعداد برنامه های پخت: 8

جنس بدنه: پلاستیک

ظرفیت: 5 لیتر

نوع عملکرد: چندکاره

توان مصرفی: 900 وات

قیمت: 1.725.000 تومان

آیا تنها این برندهای لوازم خانگی، بهترین هستند؟

آنچه که خواندید بخشی از بررسی تیم تحریریه ال کا ایران است که بر اساس وضعیت بازار در طی زمان های مختلف تغییر خواهد کرد. در حال حاضر بنا بر بررسی خبرنگاران ال کا ایران، برندهای لوازم خانگی ایرانی نام برده سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند، البته این به معنای مطلق بودن برندهای نام برده شده نیست. گزارش پیش رو در زمان های مختلف تغییراتی خواهد داشت و احتمال اضافه شدن اسامی برندهای مختلف دیگری نیز به این گزارش وجود دارد.

لیست شماره تماس های خدمات پس از فروش برندها لوازم خانگی ایرانی

در انتهای گزارش بهترین برندهای لوازم خانگی ایرانی لیستی از شماره تماس های مورد نیازتان برای خدمات پس از فروش شرکت های لوازم خانگی را آماده کرده ایم. در این لیست شماره بخش خدمات شرکت های لوازم خانگی وجود داشته و به راحتی می توانید در صورت نیاز با شرکت های مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید.

ال کا ایران