وجود 80 رشته صنایع دستی در زنجان

1399/02/11

وجود 80 رشته صنایع دستی در زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از فعالیت ۶ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: این استان ۸۰ رشته صنایع دستی دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، امیر ارجمند در جمع خبرنگاران، از فعالیت بالغ بر شش هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا بازارچه صنایع دستی تعطیل شده هنرمندان استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت هنرمندان باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد، اظهار کرد: صنعتگران باید از تجمع در محل کارگاه ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها به صورت جدی پرهیز کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: فعالین صنایع دستی برای دریافت هزینه از کارتخوان‌های ضدعفونی شده و یا پرداخت آنلاین استفاده کنند.

ارجمند تاکید کرد: با توجه به دستورات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت کارگاه های تولید متمرکز صنایع دستی در زنجان طی اسفند و فروردین ماه تعطیل شد که با توجه به آسیب‌هایی که صنایع دستی از بحران کرونا دیده است، دولت تسهیلاتی را برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده در نظر گرفته که شامل حوزه تولید، عرضه و فروش می‌شود.

وی از وجود بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در زنجان خبر داد و ابراز داشت: چاقو، ملیله، مسگری، چاروق دوزی، جاجیم و فرش و گلیم از اصلی‌ترین صنایع دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه ۱۱ اثر ملیله، مس، چاقو و چاروق استان پس از داوری آثار در معاونت صنایع دستی کشور موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را دریافت کردند، افزود: شش اثر ملیله، دو اثر چاقو، دو اثر مس و یک اثر چاروق موفق به دریافت این نشان شدند.

تحلیل بازار

برچسب ها:

صنایع دستی ،زنجان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما