آشنایی با بهترین اجاق گازهای موجود در بازار

1399/02/21

آشنایی با بهترین اجاق گازهای موجود در بازار
خرید اجاق گاز به دلیل نقش پر رنگ آن در زندگی روزمره و استفاده بالا از این محصول نیازمند دقت و توجه زیادی است. امروزه انواع مختلفی از اجاق گازها نظیر توکار و صفحه ای و یا مبله روانه بازار می شوند و برندهای زیادی نظیر سامسونگ، بوش و ویرپول در این زمینه فعالیت می کنند که به همین منظور انتخاب یک اجاق گاز متناسب با نیاز افراد کمی مشکل ساز است. در این بخش تلاش شده تا به معرفی بهترین اجاق گاز های بازار جهان و ایران بپردازیم.

به گزارش دنیای لوازم خانگی، پیش از معرفی بهترین اجاق گاز های بازار ایران و جهان اطلاع از امکانات، مزایا و معایب انواع اجاق گاز و در واقع پاسخ به سوال اجاق گاز خوب چی بخرم؟ ضروری است. مشتریان هنگام خرید بارها با این سوال مواجه شده اند و بسیاری هم با پرس و جو و جستجو در سایت ها پاسخ سوال خود را دریافته اند. در این مطلب قصد داریم تا مشکل آن دسته افرادی که هنوز برای انتخاب اجاق گاز سردرگم هستند، حل کنیم.

اجاق گاز خوب چی بخرم؟

پیش از پاسخ به سوال اجاق گاز خوب چی بخرم؟ باید نیازهای افراد اولویت بندی شود. مشتریان ابتدا باید لیستی از نیاز های خود را تهیه کرده و سپس متناسب با بودجه خود اقدام به خرید کنند. همان طور که گفته شد، اجاق گاز ها در مدل های مبله، صفحه ای و توکار روانه بازار می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

به عنوان مثال مدل های مبله معمولا به یک فر تجهیز شده اند و برای افرادی که بیشتر به پخت کیک و استفاده از فر علاقه دارند، توصیه می شود اگرچه افرادی که با کمبود جا مواجه هستند بهتر است نسخه های صفحه ای خریداری کنند. همان طور که ذکر شد، پاسخ به سوال اجاق گاز خوب چی بخرم؟ ارتباط مستقیمی با نیازهای افراد دارد. در ادامه به معرفی مزایا و معایب انواع اجاق گاز ها می پردازیم تا افراد بتوانند راحت تر محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مزایا اجاق گاز مبله

* گریل برای کباب کردن و سرخ کردن بدون روغن
* وجود فر برای پخت کیک

معایب اجاق گاز مبله

* اشغال فضای زیاد
* تنوع کمتر به نسبت مدل های توکار و صفحه ای

مزایا اجاق گاز توکار و صفحه ای

* تنوع بالا
* ظاهری شیک و متناسب با کابینت های آشپزخانه
* اشغال فضای کمتر

معایب اجاق گاز توکار و صفحه ای

* جابه جایی سخت
* قیمت بالا

علاوه بر مواردی که گفته شد، المان های دیگری برای پاسخ به اجاق گاز خوب چی بخرم؟ باید در نظر گرفته شود که از جمله می توان به جنس اجاق، تعداد شعله ها، استاندارد بودن و برند تولید کننده اشاره کرد. بعد از بررسی و اولویت بندی حالا نوبت به معرفی بهترین اجاق گاز های بازار رسیده است.

1. مشخصات و قیمت اجاق گاز Café CGB500P2MS1

قیمت اجاق گاز Café CGB500P2MS1 نسبتا بالا بوده اما قابلیت های کاربردی در کنار کیفیت قابل قبول مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. طراحی این محصول پیچیده بوده و از یک صفحه بزرگ به همراه یک میله به عنوان دستگیره برخوردار است. اجاق گاز Café CGB500P2MS1 دارای 5 شعله با توان زیاد بوده که برای سریع جوش آوردن آب ایده ال است.

گنجایش فر این محصول به اندازه کافی بزرگ بوده و از دیگر ویژگی های آن می توان از سنسور کاوشگر دما و سه قفسه نام برد. اجاق گاز Café CGB500P2MS1 با پشتیبانی از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت ارائه می شود و به طور کلی می توان گفت این مدل بهترین اجاق گازی است که به نیاز همه مشتریان پاسخ می دهد.

نوع: ایستاده

سوخت: گاز

اندازه فر: 5.6 فوت مکعب

توان و شعله ها: 5 عدد⇐18,000، 15,000 (2)، 10,000، 9,500

قابلیت ها: فر کانوکشن، کاوشکر دما، چرخه خود تمیز شونده و Steam clean

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: بله

مزایا: ظاهر شیک، وجود 5 شعله قدرتمند، عملکرد فوق العاده پخت و پز و فر خود تمیز شونده

معایب: قیمت بالا

قیمت اجاق گاز : 1,599 دلار

2. مشخصات و قیمت اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58H5600SS

اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58H5600SS با طراحی ساده و آپشن های متنوعی از پخت و پز به فروش می رسد. کاربران به لطف گنجایش بالا فر و 5 شعله آشپزی لذت بخشی را تجربه می کنند. قدرت شعله ها بالا بوده و برای جوش آوردن یک قابلمه بزرگ آب برای پخت پاستا و پنکیک گزینه ی مناسبی است.

فر کانوکشن اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58H5600SS این اطمینان را به شما می دهد که تمام قسمت های کیک و غذا به خوبی پخته می شود.

(فر کانوکشن: کانوکشن یک فن و سیستم تهویه در فر است که کمک می‌کند تا جریان هوای داغ درون محفظه فر به‌ صورت یکنواخت در اطراف غذا پخش شود.)

نوع: ایستاده

سوخت: گاز

اندازه فر: 5.8 فوت مکعب

توان و شعله ها: 5عدد⇐1,700،15,000، 9,500 (2)، 5,000 Btu

قابلیت ها: ماهیتابه مخصوص پخت غذا با حجم زیاد ( Stovetop griddle)، قابلیت خود تمیز شونده و فر کانوکشن و پخت یکنواخت غذا

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا: آپشن های مختلف برای پخت و پز میله های فلزی پیوسته

معایب: تنها مجهز به دو قفسه در فر است.

قیمت اجاق گاز فردار سامسونگ: 899.00 دلار

3. مشخصات و قیمت اجاق گاز فردار GE مدل JGB635REKSS

خرید اجاق گاز فردار GE مدل JGB635REKSS برای افرادی که به دنبال یک محصول ارزان قیمت و با کیفیت هستند، توصیه می شود. این مدل در مقایسه با نسخه های گران قیمت از قدرت بیشتری برخوردار است. اندازه فر اجاق گاز فردار GE مدل JGB635REKSS مناسب بوده و بدون قابلیت کانوکشن عرضه می شود. این محصول با روکش های استیل ضد زنگ، سفید و مشکی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. تمیز کردن اجاق گاز GE بسیار آسان بوده و از کشوی آن می توان برای قراردادن وسایل مورد نیاز آشپزی کمک گرفت.

نوع: ایستاده

سوخت:گاز

اندازه فر: 5 فوت مکعب

توان و شعله ها: 4 عدد⇐ 13,000، 9,500 (2)، 5,000 Btu

قابلیت ها: چرخه خود تمیز شونده

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا: قیمت پایین و طراحی ساده

معایب:تنها مجهز به دو قفسه در فر است.

قیمت اجاق گاز: 849.00 دلار

4. مشخصات و قیمت اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58K7850SS

طراحی فانتزی اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58K7850SS بیش از هر قابلیت دیگری جلب توجه می کند و به همین دلیل حضور آن در مطلب بهترین اجاق گاز های بازار ضروری است. همان طور که مشخص است، گنجایش فر این محصول بزرگ بوده و نکته قابل توجه تقسیم شدن آن به دو بخش است.

این ویژگی برای پخت همزمان دو نوع غذا در فر طراحی شده که در این صورت، دو فر به اندازه 2.6 و 3.8 فوت مکعب در اختیار خواهید داشت. هر کدام از این فرها مجهز به تایمر و دمای جداگانه هستند. اگرچه برای جدا کردن فر اجاق گاز فردار سامسونگ مدل NX58K7850SS کمی مشکل به نظر می رسد.

نوع: ایستاده

سوخت: گاز

اندازه فر: 5.8 فوت مکعب

توان و شعله ها: 5⇐ 1,600، 1,500، 9,500 (2)، 5,000 Btu

قابلیت ها: FlexDuo oven، پخت غذا یکنواخت غذا به لطف فر کانوکشن، درب دوگانه و چرخه خود تمیز شونده

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا: مجهز به یک فر که می تواند به دو بخش تقسیم شود و دارای درب انعطاف پذیر برای دسترسی بهتر

معایب: نصب تقسیم کننده فر کمی مشکل است.

قیمت اجاق گاز فردار سامسونگ: 1,399.00 دلار

5. مشخصات و قیمت اجاق گاز ویرپول مدل WFG975H0HV

اجاق گاز ویرپول مدل WFG975H0HV یک قدم به ربات های آشپز نزدیک شده و قابلیت های هوشمند آن منجر شده تا لذت آشپزی دوچندان شود. قابلیت Scan-to-Cook شاید به گوش برخی از افراد نخورده باشد. این مدل با بهره بردن از این ویژگی و اسکن کد مواد غذایی به صورت خودکار دمای مناسب پخت غذا را تنظیم می کند.

سازگاری اجاق گاز ویرپول مدل WFG975H0HV با دستیارهای صوتی الکسا، سیری و گوگل اسیستنت در نوع خود بی نظیر بوده و با استفاده از فرمان های صوتی و اپلیکیشن های گوشی هوشمند می توان از راه دور پخت غذا را کنترل کرد و دیگر نگران سوختن آن نباشید.

فر بزرگ و تمیز شدن آسان را می توان به دیگر ویژگی های اجاق گاز ویرپول مدل WFG975H0HV اضافه کرد.

نوع: ایستاده

سوخت: گاز

اندازه فر: 5.8 فوت مکعب

توان و شعله ها: 5 عدد⇐1,800، 1,500، 9,500، 8,000،5,000 Btu

قابلیت ها: شعله های Speed Heat، فر کانوکشن Easy-2-Lift Grates، خود تمیز شونده AquaLift، پخت منجمد و Scan-to-Cook

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: بله (آمازون الکسا، اندروید، Nest، گوگل اسیستنت و iOS

مزایا: مجهز به انواع قابلیت های هوشمند و سازگاری با گوگل اسیستنت و آمازون و نیاز به گرم کردن و یا ذوب کردن یخ غذاهای منجمد نیست.

معایب: عملکرد خود تمیز شونده AquaLift چندان بالا نیست

قیمت اجاق گاز فردار ویرپول: 1,499.00 دلار

6. مشخصات و قیمت اجاق گاز بوش سری 800 مدل HGI8056UC

بوش یکی از مشهورترین برندهای لوازم خانگی تلقی می شود که سال هاست در این زمینه فعالیت می کند و محصولات آن همواره از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اجاق گاز بوش سری 800 مدل HGI8056UC از این قاعده مستثنی نبوده و دستگیره های فلزی و پنل شیشه ای آن گواه این موضوع و دلیل آوردن نام آن در لیست بهترین اجاق گاز های بازار است.

اندازه فر این مدل مناسب بوده و کاربران تنها برای قرار دادن ظرف های بزرگ کمی با مشکل مواجه خواهند شد. در زیر فر آن یک کشو برای گرم کردن غذا در نظر گرفته شده است. تمیز کردن فر اجاق گاز بوش سری 800 مدل HGI8056UC بسیار آسان بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نوع: کشویی

سوخت: گاز

اندازه فر: 4.8 فوت مکعب

توان و شعله ها: 5 عدد⇐ 18,000، 15,000، 10,000، 5,000 (2)

قابلیت ها: چرخه خود تمیز شونده و فر کانوکشن

کشوی وسایل آشپزخانه: بله

کنترل اپلیکیشن: خیر

قیمت اجاق گاز بوش: 2,299.00 دلار

مزایا: کیفیت بالا در ساخت و طراحی قابل توجه، کشوی گرم کن و فر خود تمیز شونده

معایب: فر کوچک

7. مشخصات و قیمت اجاق گاز مونوگرام مدل ZGP366NNSS

برای افرادی که به دنبال آشپزی حرفه ای در آشپزخانه خود هستند، اجاق گاز مونوگرام مدل ZGP366NNSS ایده آل تلقی می شود. وجود 6 شعله بزرگ و با قدرت در کنار گنجایش خیلی بزرگ فر نشان از حرفه ای بودن این محصول است. فر اجاق گاز مونوگرام مدل ZGP366NNSS از قابلیت کانوکشن برخوردار بوده و به همین دلیل کیک و غذا به سرعت و یکنواخت پخته می شود.

نوع: سبک حرفه ای 36 اینچی

سوخت: گاز

اندازه فر: 6.2 فوت مکعب

توان و شعله ها: 6 عدد⇐ 18,000 Btu

قابلیت ها: چراغ های ال ای دی، فر کانوکشن و چرخه خود تمیز شونده

کشوی وسایل آشپزخانه: خیر

کنترل اپلیکیشن: خیر

مزایا: 6 شعله با قدرت یکسان که از بالا به پایین تنظیم می شود، اندازه بزرگ فر، روشن کردن وبرنامه ریزی آسان و همچنین برداشتن و تمیز کردن راحت شعله ها و فر

معایب: عدم وجود کشو

قیمت اجاق گاز مونوگرام: 6,300 دلار

8. مشخصات و قیمت اجاق گاز ترمادور پرو هارمونی مدل PRD366WHU

بارزترین ویژگی اجاق گاز ترمادور پرو هارمونی مدل PRD366WHU مربوط به کارکردن آن با برق و گاز می شود که به همین دلیل، می توان در بسیاری از مناطق از آن بهره برد. وجود 6 شعله پر قدرت، طراحی لوکس و قابلیت کانوکشن منجر به قرار گرفتن آن در لیست بهترین اجاق گاز های بازار شده است.

نوع: ایستاده

سوخت: گاز/برق

اندازه فر: 5 فوت مکعب

توان و شعله ها: 6 عدد⇐15,000 (3)، 18,000 (3)

قابلیت ها: پخت غذا با جریان همرفت و چرخه خود تمیز شونده

کشوی وسایل آشپزخانه: خیر

کنترل اپلیکیشن: بله

مزایا: 6 شعله، طراحی زیبا و فر خود تمیز شونده

معایب: عدم وجود کشو

قیمت اجاق گاز: 8,399.00 دلار

بهترین مارک اجاق گاز فردار خارجی و ایرانی موجود در بازار

این بخش به معرفی بهترین مارک اجاق گاز فردار خارجی و ایرانی موجود در بازار کشورمان پرداخته شده است زیرا برخی از موارد بالا در بازار لوازم خانگی ایران حضور نداشته و خواندن مطلب ذیل برای افرادی که به دنبال تهیه جهیزیه و یا خرید برای منزل خود هستند، توصیه می شود.

همان طور که می دانید، این صنعت در پی افزایش قیمت ارز و خروج برندهای خارجی با مشکل گرانی کالا دست و پنجه می کند که در ادامه تلاش شده تا بهترین مارک اجاق گاز فردار خارجی و ایرانی با رنج قیمتی متفاوت و از گران ترین تا ارزان ترین قیمت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

مشخصات و قیمت اجاق گاز لوفرا مدل PBPG96G2VGT/Ci554

مشخصات

ابعاد: 90×81×60

تعداد شعله: 5 عدد

جنس بدنه: شیشه و استیل

تک فر

قابلیت باز کردن شیشه های درونی فر و شستشوی آسان

قیمت اجاق گاز لوفرا: 20.475.000 تومان

مشخصات و قیمت اجاق گاز لاجرمانیا مدل TUS95C81DX

مشخصات

ابعاد: 89×60×85-92 سانتی متر

تعدادشعله: 5عدد

جنس صفحه: استیل

مجهز به طبقه ریلی فر و پایه های قابل تنظیم

قیمت اجاق گاز لاجرمانیا: 15.420.000تومان

مشخصات و قیمت اجاق گاز بوش مدل HSG738257I

مشخصات

ابعاد: 845 × 898 × 600 میلی متر

تعدادشعله: 5عدد

جنس درب: استیل و شیشه

پخت و گریل با سیستم حرارت مرکزی و کشوی وسایل آشپزخانه

قیمت اجاق گاز بوش: 11.700.000 تومان

مشخصات و قیمت اجاق گاز پیلوت مدل pf1

مشخصات

ابعاد: 85×90×60 سانتی متر

تعدادشعله: 5عدد

کلید سلکتور 4 منظوره و مجهز به صفحه نمایشگر

قیمت اجاق گاز پیلوت: 4.178.000 تومان

مشخصات و قیمت اجاق گاز سینجر مدل SG- Eco 5055

مشخصات

ابعاد: 600 × 850 × 900 میلی متر

تعدادشعله: 5عدد

جنس بدنه: لعاب

شبکه های چدنی با ضربه گیر سیلیکونی و مجهز به محفظه گرمخانه

قیمت اجاق گاز سینجر: 3.560.000 تومان

ال کا ایران

برچسب ها:

اجاق کاز 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما