صادرات فرش دستباف زنجان کاهش یافت

1399/02/23

در سال 98:
صادرات فرش دستباف زنجان کاهش یافت
رئیس سازمان صمت زنجان به وضعیت میزان صادرات فرش دستباف در استان اشاره کرد و گفت: صادرات فرش دستباف استان در سال ۹۸ بیش از ۱۰ میلیون و ۵۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه کاهش دارد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، ناصر فغفوری ارزش ریالی این میزان صادرات فرش دستباف را بیش از ۸۲۱ میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آورشد: این میزان صادرات فرش دستباف در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ بیش از دو میلیون و ۶۸۰ هزار دلار کاهش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: فرش دستباف استان به کشورهای خلیج‌فارس، آلمان، کانادا، روسیه، لبنان و ایتالیا صادر می‌شود و امیدواریم حال فرش صادرات در استان بهتر شود.

فغفوری تاکید کرد: خوشبختانه باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید کیفیت فرش دستباف زنجان بسیار خوب شده و به‌تبع صادرات فرش هم افزایش داشته است ولی در اسفند ماه به دلیل تحریم و شیوع بیماری کرونا صادرات فرش دستباف استان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه طبیعی بودن مواد اولیه فرش زنجان شامل پشم و ابریشم و رنگ باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود، ابراز داشت: باید به کیفیت فرش دستباف بیشتر توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه دولت حمایت لازم از فرش‌بافان را دارد، تاکید کرد: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورداستفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها می‌شود.

تحلیل بازار

برچسب ها:

فرش دستباف ،صادرات ،زنجان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما