صادرات ۳۵ میلیون دلاری صنایع دستی

1399/02/28

معاون صنایع دستی همدان مطرح کرد:
صادرات ۳۵ میلیون دلاری صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات هنرهای دستی و سنتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار از این استان سال گذشته صادر شده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، هاشم مظاهری افزود: محصولات صنایع دستی استان همدان در ۲۱ رشته متفاوت از جمله سفال، شیشه دست ساز، مجسمه های گچی و پلیستر، مبلمان و منبت، قاب عکس و تزیینات چوبی بوده است.

وی اضافه کرد: خرمهره، کلاه حصیری، آیینه و شمعدان، گلدان چوبی، مصنوعات چرمی، ساعت چوبی دیواری، سبد چوبی، میز و صندلی و جاشمعی از دیگر صنایع دستی صادراتی استان همدان است.

مظاهری اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد صادرات صنایع دستی استان همدان را سفال لالجین در بر می‌گیرد و البته بالاترین حجم سفال کشور نیز مربوط به شهر جهانی لالجین است.

وی افزود: هنرهای سنتی که نمادی از فرهنگ و هنر یک ملت و منطقه و به عنوان نفیس‌ترین تولیدات داخلی و یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری محسوب می‌شود، نیازمند تجاری سازی است لذا در همین راستا در سال جهش تولید تلاش بیشتری برای رونق این هنرها انجام می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب جهش تولید نامگذاری شده برای رونق و پیشرفت لالجین و ملایر دو شهر جهانی سفال و مبلمان منبت برنامه های مختلفی در دستور کار است.

واریز بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی به حساب کارگران علیصدر

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر گفت: بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب کارکنان این شرکت واریز شده است.

مهدی مجیدی افزود: پس از شیوع کرونا و تعطیلی علیصدر از اسفند سال گذشته تا کنون، حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان قراردادی فصلی و یکساله شرکت بیکار شده اند که تعدادی از آنها دارای بیمه بیکاری هستند و برخی هم به دلیل مدت زمان کم قرارداد مشمول شرایط بیمه بیکاری نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم هیات مدیره برای گروهی از کارکنان شرکت که مشمول بیمه بیکاری نیستند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض و برای مشمولان بیمه بیکاری ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب نخستین حقوق، مساعده پرداخت شده است.

مجیدی با بیان اینکه تا کنون به حساب ۶۰ نفر از کارگران وام قرض الحسنه دو میلیون تومانی واریز شده است، عنوان کرد: برای کارگران علیصدر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی بلاعوض نیز واریز شده است.

وی از مساعدت با بهره برداران و غرفه داران غار علیصدر و مجتمع عباس آباد خبر داد و افزود: باتوجه به زمان قرارداد تخفیفاتی شامل بخشش اجاره بها به مدت سه ماه طبق مفاد قرارداد و یا اضافه شدن زمان قرارداد به مدت سه ماه به بهره بردارانی که قراردادشان به فصل زمستان منتهی می شود در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در صورت ابلاغ پروتکل های بهداشتی آماده اجرای دقیق آن هستیم تا بتوانیم رونق اقتصاد گردشگری را به غار علیصدر باز گردانیم چرا که روستای علیصدر با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت فقط از حوزه گردشگری درآمد دارد.

ایرنا

برچسب ها:

صنایع دستی ،همدان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما