ماشین لباسشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1399/03/02

راهنمای خرید؛
ماشین لباسشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
داشتن اطلاعاتی درباره ماشین لباسشویی و انواع مدل های این محصول در بازار لوازم خانگی می تواند از ضرر مالی بابت خرید نامناسب و یا غیرضروری جلوگیری کند.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، امروزه ماشین لباسشویی جزو وسایل ضروری و پرکاربرد در منزل است اما در هنگام خرید با توجه به انواع و کارکرد مختلف آن دچار سردرگمی می شویم.

قبل از خرید ماشین لباسشویی باید به نکاتی مانند میزان ظرفیت، مصرف انرژی، ابعاد دستگاه و موارد دیگر توجه کنید.

انواع ماشین لباسشویی و مشخصات آن به شرح زیر است:

انواع ماشین لباسشویی

سه نوع مختلف ماشین لباسشویی وجود دارد:

۱. ماشین لباسشویی‌های درب از بالا معمولی (پرتابل)

۲. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

۳. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

مزایا ماشین لباسشویی‌های درب از بالا معمولی

در این مدل ها مخزن آب را پر می شود و حرکت چرخشی همزن عمل شستشو را انجام می دهد. این مدل ها قیمت کمتر نسبت به مدل های اتوماتیک است و کاربرد راحت و آسان، سبکی آن، کوچکی و کم جا گیری در مدل های مینی واش از دیگر مزایای آن است.

معایب ماشین لباسشویی‌های درب از بالا معمولی

این مدل این به عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد که از از معایب آن محسوب می شود. ظرفیت شستشوی ۳ تا ۷ کیلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل‌های لباسشویی درب از بالا زیاد است، نسبتا پر و سر و صدا کار می‌کنند.

ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو

این نوع از ماشین لباسشویی از روش معلق شدن برای شستشوی لباسها استفاده می کند و از ظرفیت محدودی برخودار است به همین علت آب کمتری استفاده میکند و با سرعت بالایی می چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید از مواد شوینده کار می کند.

مزایا ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو

از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو ظرفیت بالای آنهاست که تا 9 کیلوگرمی هم در برخی از مدل ها وجود دارد و بطور کلی این مدلها شستشوی بهتری دارند. داشتن خشک کن با سرعت بالا باعث کاهش زمان خشک شدن لباس در آنها می شود.

معایب ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو

سرعت بالای چرخاندن در ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو ممکن است باعث به هم پیچیدن لباس و چروک شدن لباس ها می شود که از معایب این ماشین لباسشویی است.

ماشین لباسشویی درب از جلو

این نوع از ماشین لباسشویی تا حدی از آب پر می شود. شستشوی لباس در آنها به روش بلند کردن آنها به بالای مخزن آب و پرتاب درون آب تمیز انجام می شود. این نوع ماشین لباسشویی هم کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می کنند.

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو این است که بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می شوید و لزوما قیمت خیلی بالایی ندارند.

رطوبت گیری در چرخش مدور، کاهش زمان خشک کردن و صرف انرژی از مزایای مهم این ماشین لباسشویی است و بطور کلی صدای کمی تولید می کند. به دلیل اینکه درب این نوع از ماشین لباسشویی ها در جلو قرار دارد امکان استفاده از فضای بالای آنها وجود دارد.

نکات مهم در انتخاب و خرید لباسشویی

• اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب و خرید لباسشویی توجه به استاندارد بودن و رتبه برچسب انرژی آن است. بدون توجه به این فاکتور‌ها هرگز اقدام به انتخاب نکنید. این دستگاه در هفته حدود یکی دو بار استفاده می‌شود. بهتر است قبل از خرید لباسشویی به پارامتر‌های اصلی توجه کنید.

• با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان لباسهای قابل شستشو در هر بار ظرفیت لباسشویی را انتخاب کنید و حتما در موقع خرید لباسشویی به این نکته توجه کنید.

• مسلما میزان پولی که برای خرید لباسشویی در نظر می‌گیرید یکی از عوامل مهم تعیین کننده در انتخاب آن است. اما باید توجه داشته باشید که با کمی بیشتر کردن این مبلغ، می‌توانید گزینه بهتری بدست آورید.

• وجود برنامه‌های متنوع در ماشین لباسشویی به شما اجازه می‌دهد که برنامه شست و شو را متناسب با نوع و جنس لباس‌ها انتخاب کنید و نتیجه بهتری نصیبتان شود.

•در صورتی که محل قرار گیری ماشین لباسشویی به شیر آب گرم نزدیک باشد پیشنهاد می کنیم که دستگاههای دارای دو ورودی آب یا در اصطلاح دو شیر را خریداری نمایید.

• ماشین لباسشویی‌های ایرانی معمولا دور خشک کن ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰ و یا ۸۰۰ دارند. این مشخصه در ماشین لباسشویی‌های خارجی ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، یا ۱۶۰۰ است. البته این اعداد حداکثر سرعت را نشان می‌دهند دستگاهی که دور خشک کن ۱۲۰۰ دارد، هنگام خشک کردن لباس‌ها می‌تواند با سرعت‌های ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰ کارکند.

• اینکه چه ماشین لباسشویی از همه بهتر است، سوالی است که در مود هیچ وسیله برقی نمی‌توان به طور قطعی به آن پاسخ داد.اما نکته قابل توجه در این زمینه مدت زمان ضمانت و نوع خدمات پس از فروش است پس شما می توانید در هنگام خرید لباسشویی به این نکته توجه کنید.

• بیشتر ماشین‌های لباسشویی عرض ۶۰ و ارتفاع ۸۵ سانتی متر دارند. پیش از خرید لباسشویی، فضای مناسب نصب آن را معین کنید.

• قیمت ماشین‌های لباسشویی با برچسب مصرف انرژی پایین گرانتر هستند هرچند قیمت اولیه آن‌ها پایین‌تر باشد.

• در موقع خرید لباسشویی توجه کنید که ماشین لباسشویی چه امکاناتی را برای شست و شو به شما می‌دهد. شستشو با آب سرد، شستشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه از جمله امکانات مفیدی هستند که می‌توانند در کاهش مصرف انرژی موثر باشند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما