گرانی مواد اولیه؛ قیمت لوازم خانگی را افزایش داده است

1399/03/07

گرانی مواد اولیه؛ قیمت لوازم خانگی را افزایش داده است
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در داخل، شاهد گران شدن محصولات در بازار هستیم.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، حسن حسنی سفیدآبی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی (آشپزخانه) در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی فلزی، گفت: از آنجایی که مواد اولیه در داخل افزایش قیمت داشته است، شاهد گران شدن لوازم خانگی فلزی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی با بیان اینکه دولت نقش مهمی در تعیین قیمت مواد اولیه دارد، بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه که در داخل کشور موجود است گران شده است به طور مثال قیمت ورق آهن، مس و غیره که در داخل تولید می‌شود را دولت تعیین می‌کند. ورق برنج در سال گذشته ۸۵ هزار تومان بود اما امسال به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

این مقام مسئول در خصوص میزان واردات لوازم خانگی فلزی، تشریح کرد: خوشبختانه واردات لوازم خانگی در کشور به صفر رسیده است و قاچاق به دلیل شیوع ویروس کرونا زمین گیر شده است. اگر در تامین مواد اولیه به مشکل بر نخوریم، در حال حاضر بهترین فرصت برای تولید‎کنندگان داخلی است تا بتوانند خود را در این صنف تقویت کنند.

حسنی سفیدآبی فراهانی ادامه داد: متاسفانه مواد اولیه به سختی تهیه می‌شوند و زمانی هم که تهیه می‌شوند، گران هستند که همین موضوع به یک معضل بزرگ برای تولیدکنندگان کشور تبدیل شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی در خصوص صادرات لوازم خانگی، بیان کرد: بیشترین صادرات لوازم خانگی از جمله بند رخت، میز اتو و غیره به کشور عراق است که ارزآوری خوبی هم برای کشور داشته است.

او در خصوص ساخت لوازم خانگی در کشور، گفت: به همت تولید کنندگان توانسته‌ایم چرخ گوشت، پلوپز، چایی ساز، همزن، جاروبرقی و بسیاری از لوازم دیگر آشپزخانه را در داخل کشور تولید کنیم که دیگر احتیاجی به واردات این مواد نیست و چه بسا واردات به این صنف لطمه وارد خواهد کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی در پایان تشریح کرد: تمام اجناسی که در داخل کشور تولید می‌شوند با کیفیت و به روز هستند و این موضوع جزو افتخارات کشور به شمار می‌رود، تا به حال رشد بسیار خوبی در تولید محصولات ایرانی داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما