صادرات فرش؛ به نام زنجان به جیب دیگران

1399/03/12

صادرات فرش؛ به نام زنجان به جیب دیگران
استاندار زنجان گفت: دلایل صادرات فرش زنجان به نام دیگر استان‌ها بررسی شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، اظهار کرد: کمیته رصد اشتغال این استان، باید نتایج اقدامات و عملکرد خود در سال گذشته از جمله بهره‌برداری از واحدهای تولیدی جدید، به چرخه تولید بازگرداندن واحدهای تعطیل و آمار مربوط به حفظ مشاغل موجود و ایجاد شغل‌های جدید را به صورت شفاف و دقیق به مردم گزارش دهد.

وی افزود: در ارائه ندادن گزارش اقدامات و عملکردها مشکل داریم در حالی که این امر، فرمایش امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. نتیجه اقدامات باید به صورت شفاف، دقیق و با آمار قابل سنجش، گزارش داده و تبیین شود تا مردم و مسئولان در جریان قرار گیرند.

این مسئول ادامه داد: برخی مشاغل به دلیل شیوع بیماری کرونا و در پی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با این بیماری، به مدت سه ماه تعطیل بودند که دولت برای حمایت از آن‌ها ضمن درخواست برای ثبت‌نام، مبلغی به مدت سه ماه به این‌گونه مشاغل پرداخت می‌کند که این مبلغ به معنای پرداخت بیمه بیکاری نبوده و در آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری استان قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به حضور مدیران عامل بانک‌ها و بیمه ایران در آینده نزدیک در استان زنجان، افزود: مدیران باید مسائل و موانع موجود در بخش‌های مختلف مانند صادرات فرش زنجان با نام و بِرند استان دیگر به‌رغم وجود ۶۰ هزار شغل و پایین بودن میزان اشتغال در بخش گردشگری را احصا و بررسی کنند که در حضور مدیران عامل بانک‌ها تبیین و رفع شود.

حقیقی تصریح کرد: امسال باید حمایت لازم از مشاغل خرد، بنگاه‌های کوچک و متوسط زودبازده و مشاغل آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا را کرده و در شیوه حمایت از این بنگاه‌ها و استارت‌آپ‌ها بازتعریف داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ درصد از مجموع سرمایه‌گذاری خارجی صورت‌ گرفته در کشور در سال گذشته متعلق به زنجان است که این‌ها باید به مردم گزارش داده شود، یادآور شد: کمیته نظارت برای تحقق جهش تولید در استان باید رصد، نظارت و اقدام لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، عنوان کرد: ۲۶ پروژه اولویت‌دار استان برای تحقق جهش تولید به تصویب رسیده که باید در اولویت کار همه مدیران و کمیته نظارت قرار گرفته و وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها برای مردم تبیین شود. همچنین پروژه‌هایی مانند دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - تهران، توسعه بیمارستان ولی‌عصر(عج) و سبزه‌میدان به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری اقتصادی باید بررسی و رفع شود، خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان زنجان از سال ۹۷ اجرا می‌شود که برای تحقق جهش تولید باید طرح نقشه راه سرمایه‌گذاری این استان هرچه سریع‌تر به تصویب رسیده و مدیران، فرآیند پروژه‌ها را بر مبنای پنجره واحد سرمایه‌گذاری گزارش دهند.

ایسنا

برچسب ها:

فرش دستباف ،صادرات ،زنجان 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما