آمار تولید محصولات لوازم‌خانگی مثبت است

1399/05/13

آمار تولید محصولات لوازم‌خانگی مثبت است
آمار تولید محصولات لوازم‌خانگی طی سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که با جهش تولید همراه بوده‌ است و در این میان ماشین‌لباسشویی با ۱۱۵درصد رشد مثبت، بیشترین میزان افزایش تولید را به ثبت رسانده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، در اولین فصل امسال آمار تولید محصولات لوازم‌خانگی یعنی تلویزیون، یخچال و لباسشویی نسبت به سال گذشته مثبت بوده به طوریکه از فروردین تا پایان خرداد ماه امسال، مجموعا ۷۴۶هزار و ۱۰۰دستگاه از محصولات گفته شده به تولید نهایی رسیده که در مقایسه با ۵۴۱.۷هزار دستگاه لوازم‌خانگی تولید شده طی سه ماهه ابتدایی پارسال ۳۷.۷درصد افزایش یافته است.

رشد ۱۱۵درصدی تولید لباسشویی در صدر

طی سه ماهه اول امسال تولید ماشین لباسشویی با ۱۱۵درصد افزایش به ۲۰۷هزار و ۴۰۰دستگاه، یخچال با ۷.۹درصد رشد به ۳۲۸هزار و ۵۰۰دستگاه و تولید تلویزیون با ۴۹.۴درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول پارسال به ۲۱۰هزار و ۲۰۰دستگاه رسید.
حجم واردات و صادرات منفی شد

از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه امسال حجم کلی تجارت خارجی به ۳۰.۸تن بالغ بر ۱۳.۹میلیون دلار رسید؛ در این میان سهم صادرات به لحاظ وزنی ۲۱.۹هزار تن و ارزشی ۶۳۶۴میلیون دلار بود و سهم واردات نیز به لحاظ وزنی ۸۹۲۳هزار تن و ارزشی به ۷۶۲۰میلیون دلار رسید.

آمارها حاکی از آن است که صادرات سه ماهه ابتدایی امسال به لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۴۵.۱ و ۴۴درصد منفی شده و حجم و ارزش واردات نیز ۰.۸ و ۲۶.۸درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین

برچسب ها:

تولید ،لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما