نگرانی خریداران لوازم خانگی از قیمت های عجیب و غریب

1399/05/16

نگرانی خریداران لوازم خانگی از قیمت های عجیب و غریب
قیمت‌های عجیب و غریب لوازم خانگی در بازار، مصرف کنندگان و خریداران این روز‌های لوازم خانگی را با نگرانی‌های بسیاری مواجه کرده است.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، قیمت لوازم خانگی، به خصوص محصولات خارجی در بازار به حدی شوکه کننده است که در حال حاضر قیمت یک یخچال خارجی با پراید صفر به یک مقدار است.

البته در کنار دغدغه قیمتی، مصرف کنندگان نگران کیفیت محصولات موجود در بازار هستند. بسیاری می گویند نگران این هستند با وجود آنکه قیمت گزافی را برای خرید کالاها صرف می کنند، در آینده با خرابی این محصول مواجه شوند؛ چراکه محصولات اصل در بازار کمیاب شده و بسیاری از محصولات موجود در بازار معمولا تقلبی هستند.

واردات چرا ممنوع شد؟

حدود ۲ سال قبل وزارت صمت در راستای حمایت از تولید داخل، واردات لوازم خانگی را ممنوع کرد تا هم مانع خروج ارز از کشور شود و هم به نوعی تولیدات داخلی بتوانند بازار را در اختیار بگیرند و حتی بتوانند حجم صادرات را نیز افزایش دهند.

چندی پیش منصور عالی پور، نایب رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد: واردات لوازم خانگی به صفر رسیده و تولیدکنندگان ایرانی تمام تلاش خود را برای تامین نیاز بازار می کنند، اما فعلا نیاز بازار داخل بیشتر از تولیدات است.

آذرماه سال گذشته بود که زرندی معاون برنامه ریزی وزیر صمت خبر از برنامه ریزی ویژه این وزارتخانه در این بخش داد و ابراز امیدواری کرده بود که در این صنعت سه تا پنج برند اصلی شکل بگیرد، اما در این میان یکی از مشکلاتی اصلی که به گفته معاون وزیر صمت وجود دارد، نیاز به سرمایه در گردش سالانه بین ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی است.

بازار نیوز

برچسب ها:

لوازم خانگی ،واردات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما