افتتاح بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی در شهرستان مُهر

1399/06/05

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی در شهرستان مُهر
همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار فارس، کارخانه تولید لوازم خانگی به همراه ۶ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی شهرستان مُهر به بهره برداری رسید.
به گزارش اخبار ساختمان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین افتتاحیه این طرح‌های صنعتی بیان کرد: مجموعه تابان عرش ایرانیان، بزرگترین مجموعه صنعتی تولید کننده لوازم خانگی برقی جنوب کشور است که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

احد فتوحی افزود: این کارخانه در فاز نخست، ظرفیت تولید روزانه سالانه ۸۰ هزار عدد جاروبرقی و آب میوه گیری دارد که در مراحل بعدی فاز توسعه نیز سایر لوازم برقی منزل نظیر چرخ گوشت، همزن، خوردکن، غذاساز و... تولید خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع راه‌اندازی شده و در مرحله نخست برای ۵۰نفر به صورت مستقیم و۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

فتوحی با اشاره به حمایت‌های انجام شده برای راه‌اندازی این طرح صنعتی در بخش‌های تامین زیرساخت‌ها، اخذ مجوزها، رفع مشکلات ورود ماشین آلات خط تولید و نیز کمک به سرعت بخشیدن به راه‌اندازی فاز نخست خط تولید، گفت: با راه‌اندازی این مجموعه صنعتی، استان فارس نیز در شمار تولید کنندگان لوازم خانگی برقی قرار گرفت که این مهم با همت و تلاش بخش خصوصی در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب،جهش تولید نامگذاری شده، محقق شده است.

او با بیان اینکه این کارخانه در فازهای بعدی ظرفیت تولید سایر لوازم برقی پرمصرف در کشور را خواهد داشت، افزود: با توجه به کیفیت مناسب محصولات تولیدی و قیمت تمام شده کمتر، امیدواریم علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل از خروج مقادیر زیادی ارز نیز جلوگیری کند.

فتوحی افزود: باتوجه به نزدیکی شهرک صنعتی مهر به خلیج فارس، افق مناسبی برای صادرات محصولات این مجموعه صنعتی نیز فراهم شده و قطعا صادرات نیز در دستور کار صاحبان این کارخانه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه از جدیدترین فناوری‌ها در این کارخانه استفاده شده است،‌گفت: باتوجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، این محصولات تولیدی بتواند جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی باشد.

فتوحی همچنین با بیان اینکه امروز و همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۶ طرح عمرانی و زیر ساختی نیز در شهرک صنعتی مهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، گفت: طرح‌های زیرسازی وجدول گذاری، شبکه داخلی گاز وحفاطت کاتدی، کانال هدایت سیلاب، شبکه روشنایی، توسعه فضای سبز با اعتباری افزون بر ۳۶میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی طرح شبکه فاضلاب نیز با ۲۰میلیارد ریال آغاز می‌شود.

او با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران از طریق اجرای سیاست‌های تشویقی در این شهرک صنعتی، گفت: در شهرک صنعتی مهر شرایط ویژه‌ مناطق کم برخوردار، برای واگذاری زمین به صنعتگران در نظر گرفته‌ شده و سرمایه‌گذاران تنها ۱۰ درصد از قیمت حق انتفاع واگذاری را به‌ صورت نقد پرداخت می‌کنند و ۹۰درصد باقیمانده در اقساط ۴۷ ماهه از آنان اخذ می‌شود که در بین شهرک‌های صنعتی استان،از بهترین شرایط واگذاری برخوردار است.

فتوحی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مهر و هم‌جواری با منطقه عسلویه و منطقه انرژی پارس جنوبی و وجود پالایشگاه در این منطقه، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی مهر در اکثر حوزه‌های صنعتی بویژه با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین‌دستی از ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان در جنوب فارس برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی، گفت: شهرک صنعتی مهر نزدیک‌ترین شهرک صنعتی استان فارس به سواحل نیلگون خلیج‌فارس و نیز منطقه پارس جنوبی محسوب می‌شود و با توجه به موقعیت ویژه این شهرک صنعتی در جنوب استان فارس و نزدیکی به آب‌های خلیج‌فارس از ظرفیت مناسبی برای صادرات و دستیابی به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است.

ایسنا

برچسب ها:

لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما