سامسونگ کارخانه پنل LCD خود را به TCL فروخت

1399/06/13

سامسونگ کارخانه پنل LCD خود را به TCL فروخت
بازار فروش پنل های LCD در سال های اخیر به دلیل ظهور فناوری های پیشرفته همانند گذشته برای سامسونگ سود نداشت. علاوه بر این طبق گزارش های بدست آمده سامسونگ قصد دارد از صنعت تولید پنل و تلویزیون LCD خارج شود و روی تولید پنل کوانتوم دات و OLED تمرکز بیشتری داشته باشد.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، بر اساس این گزارش ها، سامسونگ تا پایان سال 2020 تولید پنل های LCD را بطور کامل رها می کند و به همین خاطر Samsung Display دست به فروش کارخانه پنل LCD سامسونگ خود در شهر شوژو چین زد. البته فروش این کارخانه سندی است تا بتوان خبر پایان تولید پنل LCD سامسونگ را اثبات کرد.

خریدار این کارخانه یک شرکت چینی به نام CSOT بوده که یکی از زیر مجموعه های برند تی سی ال در شهر شوژو به شمار می آید، همچنین جایگاه دومین تولید کننده پنل LCD در چین را دارد. با فروش کارخانه پنل LCD سامسونگ به CSOT، این شرکت صاحب 60 درصد از سهام کارخانه سامسونگ شد، این در حالی است که در گذشته تنها بخش کمی از این کارخانه به CSOT تعلق داشت.

TCL یک برند شناخته شده چینی است که علاوه بر تلویزیون های هوشمند، گوشی هوشمند سری آلکاتل را نیز تولید می کند و مالکیت 10 درصد از کارخانه پنل LCD سامسونگ را دارد. البته بعد از این قرار داد، عملا 70 درصد از این کارخانه زیر نظر TCL است.

بر اساس گزارش برخی از منابع، فروش کارخانه پنل LCD سامسونگ در قبال دریافت 1.8 میلیارد دلار از طرف TCL بوده است. همانطور که گفته شد به لطف این قرار داد، CSOT مالک 60 درصد از سهم این کارخانه است در صورتی که 10 درصد از این سهم به طور مستقیم به TCL اختصاص داده شده و 30 درصد باقی مانده متعلق به مقامات رسمی شهر شوژو است.

در این کارخانه بیش از 27 درصد از پنل های LCD ساخته می شد اما حالا با فروش کارخانه پنل LCD سامسونگ در شوژو میزان تولید مانیتورها و تلویزیون های LCD این برند کاهش پیدا خواهد کرد. کارخانه Samsung Display در شهر شوژو توانایی تولید 160000 پنل در هر ماه را دارد اما حالا این ظرفیت به 120000 دستگاه در هر ماه کاهش پیدا کرده است. قابل ذکر است که درحال حاضر این کارخانه می تواند پنل های 32، 55 و 65 اینچی بسازد.

یکی از خبرگزاری های معتبر کره ای بعد از امضاء قرارداد بین TCL و سامسونگ اعلام کرد که CSOT قصد دارد در کارخانه سامسونگ سه خط تولید نسل 8.5 و یک خط تولید نسل 11 راه اندازی کند. طی این تصمیم، TCL اعلام کرده خط تولید نسل 11 کارخانه Samsung Display از اوایل سال آینده ی میلادی تولید پنل های LCD را به صورت جدی آغاز می کند.

با توجه به خبری دیگر که از سوی همین خبرگزاری منتشر شده و فعالیت های اخیر برند TCL به نظر می رسد، این کمپانی قصد دارد با کمترین ضرر و زیان، تولیدات خود را افزایش داده و وارد سطح جدیدی ار رقابت شود.

ال کا ایران

برچسب ها:

تی سی ال ،سامسونگ 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما