کشورهای آفریقایی مقصد لوازم خانگی

1399/07/21

یک مقام سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:
کشورهای آفریقایی مقصد لوازم خانگی
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میز کالا- منطقه‌ای، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی برگزار می‌شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، «فرزاد پیلتن» افزود: میز کالا- منطقه‌ای بررسی راهکارهای توسعه صادرات مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی در چارچوب برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای معرفی بازارهای جدید صادراتی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و با توجه به نیازهای کشورهای آفریقایی و ظرفیت ‌های صادرات محصولات یاد شده به این کشورها، روز دوشنبه ۲۱ مهرماه و با حضور سفیران ایران در کشورهای کنیا، کنگو، کینشازا و غنا در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار است در این میز علاوه بر شرکت‌های خصوصی تولیدکننده و صادرکننده محصولات مزبور، نمایندگان دستگاه‌های دولتی مانند وزارت امورخارجه، ستاد آفریقا ...و همچنین اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های ذی‌ربط و شرکت‌های حمل و نقل کالا حضور یابند.

پیلتن گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیرخانه کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به موازات توسعه صادرات به کشورهای همسایه، در چارچوب معرفی بازارهای جدید صادراتی به صادرکنندگان، برنامه‌های متنوعی را برای معرفی بازارهای جدید صادراتی از جمله در قاره آفریقا دستور کار قرار داده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کشورهای آفریقایی به دلیل افزایش جمعیت و قرار گرفتن در مسیر توسعه و شهرنشینی، بازار مناسبی برای بسیاری از مصالح، تجهیزات و لوازم ساختمانی ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: کشورهای چین، اسپانیا، ایتالیا، هند، فرانسه، ترکیه و بلژیک مهمترین صادرکنندگان محصولات مزبور به قاره آفریقا به حساب می آیند.

این مقام مسوول اضافه کرد: ایران در سال ۱۳۹۸ حدود ۶۲۰ میلیون دلار تجهیزات ساختمانی شامل سیم و کابل، کاشی و سرامیک، شیشه، شیرآلات، در و پنجره و لوله و پروفیل و... به بازارهای هدف صادرات داشته که حدود ۱.۵ میلیون دلار آن به قاره آفریقا بود.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران امیدوار است با همکاری و تعامل نزدیکی که با سفارتخانه‌های ایران در کشورهای آفریقایی برقرار کرده است، بتواند در زمینه معرفی بازارها و تجار علاقمند آفریقایی به طرف‌های ایرانی، سطح روابط تجاری با قاره آفریقا را به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا برساند.

سخنگوی گمرک به تازگی اعلام کرد: کارنامه تجارت خارجی ایران در شهریورماه امسال رقم حدود ۱۱ میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار را نشان می دهد که در بخش صادرات نسبت به مردادماه به لحاظ ارزشی بیش از ۲۴ درصد رشد داشت.

وی افزود: هشت میلیون و ۲۵۲ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار سهم صادرات و دو میلیون و ۶۹۰ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۶ میلیون دلار سهم واردات بود که صادرات در این ماه نسبت به مردادماه از لحاظ وزنی ۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴.۵ درصد رشد داشته که نشان دهنده عادی شدن تجارت پس از بحران کرونا و بسته شدن مرزها است.

ایرنا

برچسب ها:

لوازم خانگی ،صادرات 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما