فروش برخی لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی

1400/12/02

فروش برخی لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: سودجویان، برخی لوازم خانگی داخلی را با مارک خارجی به عنوان جنس خارجی می‌فروشند در حالی که کالای خارجی باید مورد تایید در سامانه جامع گارانتی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

به گزارش دنیای لوازم خانگی، اکبر پازوکی اظهار داشت: بازار لوازم خانگی به علت گرانی در رکود به سر می برد و با توجه به اینکه اغلب فروشگاه‌های زنجیره ای لوازم خانگی را به صورت اقساطی عرضه می‌کنند و مردم هم به علت مشکلات مالی مجبور به خرید اقساطی کالا هستند بنابراین بازار اصلی عرضه لوازم خانگی بدون مشتری مانده و در رکود بسر می برد.


فروش لوازم خانگی داخلی با برند خارجی


وی در رابطه با قاچاق معکوس لوازم خانگی به خارج از کشور و ورود آن با برند کره‌ای به داخل کشور، گفت: در این مورد تاکنون چیزی نشنیده‌ام، اما برخی متقلبان با تغییر برند لوازم خانگی تولید داخلی در داخل کشور آن را به عنوان لوازم خانگی خارجی عرضه می‌کنند‌.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان داشت:‌ ممکن است لوازم خانگی تولید داخل به شهرهای مرزی منتقل شود و در آنجا با تغییر برند به عنوان کالای خارجی فروخته شود اما در مورد خروج لوازم خانگی داخلی از کشور و تغییر برند آن و بازگشت مجدد آن به کشور اطلاعی ندارم.

وی با تاکید بر اینکه واردات لوازم خانگی از چهار سال پیش ممنوع شده است، اظهار داشت: بنابراین مردم باید بدانند که ممکن است کالای خارجی که خریداری می کنند تقلبی باشد.

پازوکی گفت: اگر کسی می‌خواهد لوازم خانگی خارجی خریداری کند باید مطمئن شود که از مبادی قانونی وارد شده است و در سامانه جامع گارانتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت آن کالا مورد تایید است، در غیر این صورت هر کالای خارجی که در سطح عرضه وجود دارد به غیر برخی از لوازم خانگی کوچک، قاچاق است.


بازگشت قیمت لوازم خانگی به نرخ های قبلی


وی با ادعای کاهش قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: برخی از شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی مدتی پیش قیمت‌ها را افزایش داده بودند که با پیگیری های وزارت صمت اغلب این شرکت ها قیمت ها را به قیمت های قبلی بازگردانند.

پازوکی با بیان اینکه اسامی این شرکت ها را سازمان حمایت باید اعلام کند، گفت: حتی یکی از این شرکت ها، 13 درصد مازاد دریافتی را که به علت افزایش قیمت از خریداران دریافت کرده بود، به آنها بازگرداند.

فارس

برچسب ها:

لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما