استقبال از تولید لوازم خانگی ایران در ارمنستان

1400/12/14

استقبال از تولید لوازم خانگی ایران در ارمنستان
وزیر صنعت با بیان این که رسیدن به حجم صادرات یک میلیارد دلاری به ارمنستان دست یافتنی است گفت: در حوزه لوازم خانگی تمایلاتی وجود دارد که فناوری‌ها و قطعات از ایران تامین شود و در ارمنستان تولید صورت گیرد.

به گزارش دنیای لوازم خانگی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که در ادامه سفرهای خارجی خود برای تسهیل و تقویت مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه در رأس هیئتی تجاری به ارمنستان سفر کرده است، گفت: حجم صادرات ایران به ارمنستان 500 میلیون دلار است که از نظر دو طرف این حجم از صادرات قابل افزایش به رقم یک میلیارد دلار است.

سیدرضا فاطمی امین در تشریح قراردادها و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با کشور ارمنستان و این که چه زمانی عملیاتی خواهد شد، توضیح داد: یکی از اولویت‌های دولت گسترش تجارت خارجی است که باید به طور نسبی درون زا و برون گرا باشد.


صادرات کشورمان رونق گرفته و رشد یافته است


وی این سفر را چهارمین سفر خود به کشورهای منطقه اعلام کرد و افزود: در همین مدت هم سه وزیر از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده اند و گفت و گوهایی را انجام داده ایم و باید گفت خوشبختانه امسال صادرات ایران بسیار رونق گرفته و رشد پیدا کرده است، اما لازم است برای تداوم و افزایش این رشد، چند کار را در دستور کار قرار دهیم.


رفع موانع صادراتی در داخل و رایزنی های تجاری در خارج کشور باید مدنظر واقع شود


وزیر صمت عنوان کرد: یکی از کارهایی که باید در داخل کشور صورت گیرد این است که باید موانع صادراتی را رفع کنیم و یک بخش هم به خارج از کشور برمی‌گردد که ما باید با کشورهایی که مایل هستیم سطح روابط را افزایش دهیم؛ جلسه برگزار کرده و در مورد موانعی که وجود دارد رایزنی کنیم.


دو رویکرد در خصوص فرصت های صادراتی ارمنستان


فاطمی امین با بیان این که در مورد ارمنستان دو رویکرد وجود دارد، بیان کرد: یک رویکرد در مورد بازار خود ارمنستان است و رویکرد دیگر هم مربوط به بازارهایی است که از طریق ارمنستان می‌شود به آن‌ها یافت که از جمله آن‌ها می‌توان به روسیه، کشورهای قفقاز، اروپایی و به طور ویژه اتحادیه اوراسیا اشاره کرد.


صادرات فناوری های ایران مورد استقبال قرار گرفته است


وی ادامه داد: در جلسه ای که امروز با وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر داشتیم و با وزیر زیرساخت هم خواهیم داشت، تمرکزمان علاوه بر صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان، سرمایه گذاری مشترک است؛ فناوری های ایران در این کشورها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و به صراحت از ما می خواستند که انتقال فناوری داشته باشیم.


استقبال از تولید لوازم خانگی ایران در ارمنستان


وزیر صمت گفت: گفت و گوهایی نیز که بین کسب و کارهای ایرانی و ارمنستانی شکل گرفت و زمینه هایی را آشکار کرد. به عنوان مثال در حوزه لوازم خانگی تمایلاتی وجود دارد که فناوری‌ها و قطعات از ایران تامین شود و در ارمنستان تولید صورت گیرد.


افزایش 20 درصدی سطح صادرات ایران به ارمنستان نسبت به سال گذشته


فاطمی امین در خصوص سطح صادرات و مراودات با ارمنستان نیز گفت: سطح صادرات اکنون حدود 500 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است، البته طرف ارمنستانی درباره رقم یک میلیارد دلار صحبت می کند و نظرشان بر این است که می‌شود 500 میلیون دلار را دو برابر کرد و ما نیز معتقدیم که این رقم قابل افزایش است.

تسنیم

برچسب ها:

لوازم خانگی ،تولید 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما