ریزش قیمت‌ها به بازار لوازم خانگی رسید

1400/12/21

ریزش قیمت‌ها به بازار لوازم خانگی رسید
قیمت لوازم خانگی تولید داخل ۵ تا ۱۳ درصد کاهش یافت. اما چگونه قیمت لوازم خانگی با وجود افزایش قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کرد؟ آنگونه که فعالان این صنف اعلام کردند، کاهش قیمت به‌واسطه کاهش سود تولیدکننده بوده است.

به گزارش دنیای لوازم خانگی، درج قیمت تولیدکننده روی کالاها، خوش خبری برای مردم داشت، چرا که طی چند وقت اخیر قیمت پنج هزار و ۱۰۰ قلم کالا از ۳ تا ۶۳ درصد کاهش یافته است. یکی از اهداف این طرح، ساماندهی قیمت کالاهای سرمایه‌ای بود.

طی ۴۰ سال گذشته هیچ‌گاه قیمت کارخانه‌ای برخی از کالاها از جمله لوازم خانگی مشخص نبود اما طرح درج قیمت تولیدکننده فضایی را ایجاد کرد که قیمت تولیدکننده تمام محصولات لوازم خانگی مشخص شود.

از ۴ بهمن ماه به انجمن‌های لوازم خانگی ابلاغ شد که تولیدکنندگان این صنف قیمت تولیدکننده را روی کالاهای خود درج کنند تا خرده فروشی‌ها با سود ۱۰ و ۷ درصدی لوازم خانگی کوچک و بزرگ را به فروش برسانند.

امیدوار به ثبات قیمت مواد اولیه هستیم


محمدرضا شهیدی؛ دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: «یک‌ماه است که قیمت لوازم خانگی روند کاهشی به خود گرفته است و این امر در راستای اجرای طرح درج قیمت تولید کننده است. بر‌اساس آنچه که سازمان حمایت اعلام کرده تولیدکننده می‌تواند کالای خود را با سود ۱۷ درصدی به سیستم توزیع عرضه کند و سیستم توزیع هم با حداکثر سود ۱۰ درصدی می‌تواند محصول را به دست مشتری برساند. با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش قیمت‌ها و همچنین خواسته وزیر صمت، تولیدکنندگان تصمیم گرفتند از سود ۱۷ درصدی خود بکاهند تا لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر به دست مردم برسد.»

اندیشه معاصر

نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما