عرضه قطره چکانی لوازم خانگی تولید داخل در بازار

1401/01/20

عرضه قطره چکانی لوازم خانگی تولید داخل در بازار
در حال حاضر اکثر کارخانجات لوازم خانگی هنوز لیست قیمت‌های جدید را اعلام نکرده اند و تعداد دیگری از تولیدکنندگان نیز به صورت قطره‌چکانی محصولات را راهی بازار می‌کنند تا وضعیت بازار و تولید مشخص شود.
به گزارش دنیای لوازم خانگی، امروز بیست روز از آغاز سال جدید می گذرد و عمده بازار‌ها فعالیت مجدد خود را آغاز کرده اند، اما به دلیل شروع ماه مبارک رمضان عمده شلوغی‌ها مختص به کالا‌های اساسی و مصرفی مردم دارد و در سایر بازار‌ها از جمله بازار لوازم خانگی خبری از مشتری نیست.

در حال حاضر اکثر فروشندگان لوازم خانگی از رکود قابل توجه در معاملات گله‌مند هستند و می‌گویند با افزایش قیمت کالا‌های مصرفی عمده خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا سبد درآمدی خود را به خرید آن کالا‌ها اختصاص دهند و خرید لوازم خانگی در اولویت چندم قرار گرفته است.

البته فروشندگان تاکید می‌کنند که رکود بازار بیشتر از اسفند ماه سال گذشته است و اکثر کارخانجات هنوز لیست قیمت‌های جدید را اعلام نکرده اند و تعداد دیگری از تولیدکنندگان نیز به صورت قطره‌چکانی محصولات را راهی بازار می‌کنند تا وضعیت بازار و تولید مشخص شود تا در نهایت تغییرات قیمتی را در انواع محصولات خود اعمال کنند.

نکته قابل توجه اینجاست در هفته گذشته تعدادی از تولیدکنندگان از فروش کالا نیز ممانعت کرده اند. فروشندگان لوازم خانگی می‌گویند در حال حاضر انبار‌ها پر از کالا است و عرضه قطره چکانی کالا توسط تولیدکنندگان آنچنان محسوس نیست، اما اگر بازار رونق پیدا کرده و فروش افزایش پیدا کند عرضه قطره چکانی نیز خود را نشان خواهد داد.

در کنار این موضوع باید به افزایش قیمت کالا‌های قاچاق نیز اشاره کنیم در سال گذشته قیمت کالا‌های قاچاق نسبت به کالا‌های داخلی کاهش چشمگیری داشت به همین جهت برخی از خریداران تمایل بیشتری به خرید کالای قاچاق داشتند.

اما در شرایط فعلی با توجه به نوسانات قیمت دلار و محدودیت‌های بازار‌های مرزی به همراه افزایش تعرفه کامیون داران ورود کالا‌های قاچاق به بازار مختل شده و قیمت کالا‌های قاچاق نیز در بازار روند صعودی دارد. به عنوان نمونه یک کولر گازی هفت میلیون تومانی امروز ۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با روند افزایشی قیمت کالا‌های قاچاق می‌توان به فروش بیشتر محصولات داخلی در بازار خوش بین بود، اما این به شرطی است که کارخانجات داخلی به دلایل مختلف در لیست جدید قیمت‌ها روند افزایشی را اعمال ننمایند چراکه در بازار راکد افزایش قیمت‌ها تأثیر قابل توجهی بر تشدید رکود خواهد داشت.

تسنیم

برچسب ها:

لوازم خانگی 
نظرات کاربران
نام
ایمیل
نظر شما